Avatar billede _petrucci Nybegynder
19. september 2002 - 10:22 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Dato udtræk

Hejsa,

har et mindre problem med et database udtræk (MS SQL) ud fra et dato interval.

Db felt: LOGTIME (datetime - feks. 19-08-2002 00:00:00)

ASP kode:

dato1 = Now()  - periode (f.eks. 30 dage)
dato2 = Now()

SQLsoeg = "SELECT * FROM TAELLER_BLANKET where LOGTIME between " & dato1 & " and " & dato2 & " ORDER BY LOGTIME DESC"
set rsGO = myConn.Execute(SQLsoeg)

Jeg får følgende fejl når jeg kører sql'en:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Line 1: Incorrect syntax near '10'.

/statistik.asp, line 35

Jeg ved at der er noget ivejen med datoformatet, men hvordan fikses det?
Avatar billede tknudsen Nybegynder
19. september 2002 - 10:24 #1
prøv at sætte 'er ind omkring datoen...

"SELECT * FROM TAELLER_BLANKET where LOGTIME between '" & dato1 & "' and '" & dato2 & "' ORDER BY LOGTIME DESC"
Avatar billede _petrucci Nybegynder
19. september 2002 - 10:25 #2
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e07'

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]The conversion of a char data type to a datetime data type resulted in an out-of-range datetime value.
Avatar billede tknudsen Nybegynder
19. september 2002 - 10:31 #3
prøv et følgende:

"SELECT * FROM TAELLER_BLANKET where LOGTIME between '2000-01-01 00:00:00' and '2002-12-31 23:59:59' ORDER BY LOGTIME DESC"

"SELECT * FROM TAELLER_BLANKET where LOGTIME between '01-01-2000 00:00:00' and '31-12-2002 23:59:59' ORDER BY LOGTIME DESC"

for at se om det er 'erne og/eller formatet det er galt med
Avatar billede _petrucci Nybegynder
19. september 2002 - 10:35 #4
hoold da op jeg fik det selv til at virke - ufatteligt stærkt gået, lol

løsning:  at tilføje set dateformat dmy foran select.  meen du får da alligevel halvdelen af points pga. plingerne (der skal plinger + set dateformat dmy på før det virker)
Avatar billede tknudsen Nybegynder
19. september 2002 - 10:36 #5
fedt at det funger ... :-)
Avatar billede tknudsen Nybegynder
19. september 2002 - 10:36 #6
Må jeg (vi) sen den endelige query streng ?
Avatar billede _petrucci Nybegynder
19. september 2002 - 10:44 #7
SQLsoeg = "set dateformat dmy SELECT * FROM TAELLER_BLANKET where LOGTIME between '" & dato1 & "' and '" & dato2 & "' ORDER BY LOGTIME DESC"
Avatar billede tknudsen Nybegynder
19. september 2002 - 10:47 #8
ahh - ok ... det er en-aller-anden global mssqlsrv variabel (?), som man sætter. Smart. Det kunne man jo gøre i starten af sin applikation, så skulle man ikke tænke over det ved hver query...