Avatar billede byteripper Nybegynder
17. september 2000 - 20:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Upræcis centrering

Hejza.

www.whitehat.dk/bytezone har jeg udarbejdet lidt hjemmeside, meeen problemet er at den grå boks ikke er centreret præcist i midten, men det er bannerreklamen derimod. Kan nogen give mig svaret på dette problem ?
Avatar billede skovtrold Nybegynder
17. september 2000 - 20:56 #1
Prøv at ændre \"width=\"468\" til \"width=\"100%\"
Avatar billede skovtrold Nybegynder
17. september 2000 - 21:00 #2
Nej, forresten, det kan du ikke, for det er jo selve boksen....
Du skal lave en tabel på 100% hvori du laver en celle, som indeholder en ny tabel med bredden 468. I denne tabel laver du den grå boks.
Avatar billede thkrath Nybegynder
17. september 2000 - 21:03 #3
Prøv at indsætte et <P> eller <BR> i den nederste ramme mellem dine to tabeller:

...
    </TD>
</TR>
</TABLE>

<P>

<TABLE width=\"468\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" align=\"center\" border=\"1\" bordercolor=\"black\">
...
Avatar billede skovtrold Nybegynder
17. september 2000 - 21:04 #4
<TABLE width=\"100%\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" align=\"center\" border=\"0\">
<TR>

<TD width=\"100%\" align=\"center\">

    <TABLE width=\"468\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" align=\"center\" border=\"1\" bordercolor=\"black\">
    <TR>

    <TD width=\"100%\" align=\"center\">
    <DIV class=\"head\">- The CodeZone -</DIV></TD>

    </TR></TABLE></TD>

</TR></TABLE>
Avatar billede thkrath Nybegynder
17. september 2000 - 21:04 #5
Eksperten sætter åbenbart Kommentar som standard i stedet for et svar...

Ovenstående skulle have været et svar!
Avatar billede jay Nybegynder
17. september 2000 - 21:10 #6
kunne du ikke bare indsætte en ganske <center> </center> uden om tabellen, ligsom du har gjordt ved bannerreklamen...?
Avatar billede byteripper Nybegynder
17. september 2000 - 21:18 #7
Hm, har prøvet alle forslag men ingen af dem ser ud til at virke. Jeg har på fornemmelsen af at det er noget med mine Framesets...

Håber nogen kan hjælpe mig for i det halve år ejg har lavet hjemmesider har jeg da aldrig oplevet noget som dette her.

Sletter lige det hele og begynder forfra i håb om at det virker :->
Avatar billede skovtrold Nybegynder
17. september 2000 - 21:27 #8
For det første ville jeg nok gennemgående bruge:
MARGINHEIGHT=\"0\" MARGINWIDTH=\"0\" i mine frames.
For det andet kan jeg ikke forstå at du ikke kan få mit forslag til at virke.....
Prøv lige dette igen:
--
<HTML>
<HEAD>
<TITLE> x </TITLE>
<LINK href=\"style.css\" rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\">
<SCRIPT LANGUAGE=JAVASCRIPT>
<!--

var maaned = new Array (\"Januar\", \"Februar\", \"Marts\", \"April\", \"Maj\", \"Juni\", \"Juli\", \"August\", \"September\", \"Oktober\", \"November\", \"December\")

var nu = new Date

-->
</SCRIPT>

</HEAD>

<BODY bgcolor=\"#374051\">

<TABLE width=\"100%\" align=\"center\">
<TR>
  <TD align=\"right\">
      <DIV class=\"dato\">
      <SCRIPT LANGUAGE=JAVASCRIPT>
      <!--

      document.write(\"Danmark \" + nu.getDate() + \". \" + maaned[nu.getMonth()] + \"\")

      -->
    </SCRIPT>
    </DIV>
    </TD>
</TR>
</TABLE>

<TABLE width=\"100%\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" align=\"center\" border=\"0\">
<TR>

<TD width=\"100%\" align=\"center\">

    <TABLE width=\"468\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" align=\"center\" border=\"1\" bordercolor=\"black\">
    <TR>

    <TD width=\"100%\" align=\"center\">
    <DIV class=\"head\">- The CodeZone -</DIV></TD>

    </TR></TABLE></TD>

</TR></TABLE>

</BODY>

</HTML>
--
Avatar billede byteripper Nybegynder
17. september 2000 - 21:38 #9
Jeg kan desværre ikke få dit forslag til at virke. Den grå boks er stadig en smule til venstre for banneret. Det med MARGINHEIGHT=\"0\" MARGINWIDTH=\"0\" virker heller ikke. Men efter lidt kippe klistre har jeg sat det hele sammen i et dokument uden frames og her ser det fint ud. Men jeg vil helst have disse frames, meeeeen hvis ingen kan hjælpe mig må jeg jo undvære frames. :-(
Avatar billede nuno Nybegynder
17. september 2000 - 21:38 #10
Prøv at sætte SCROLLING=\"NO\" i dit frameset for den øverste frame.

Hvis den står til auto så gør browseren plads til at indsætte en scrollbar og det får indflydelse på centreringen som så rykker lidt til venstre.

/nuno
Avatar billede nuno Nybegynder
17. september 2000 - 21:40 #11
ups - omvendt - du er nødt til at sætte scrolling til \"auto\" for den øverste frame - for du får måske nok brug for at scrolle i din main.

/nuno
Avatar billede byteripper Nybegynder
17. september 2000 - 21:42 #12
Jubiiiiiiii. Tak skal du have, nu virker det. Så kan jeg endelig komme videre
Avatar billede nuno Nybegynder
17. september 2000 - 21:44 #13
no prob :)

er glad for at kunne hjælpe.

/nuno