Avatar billede lau_r Nybegynder
18. september 2002 - 22:02 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

tekstfelter og linjeskift

Jeg er ved at programmere et CMS-system og er løbet ind i et problem. Brugerne skriver teksten ind i et asp.net tekstfelt hvorefter programmet gemmer teksten i en database for senere at sætte den ind i en label på en anden side. Desværre mister jeg alle linjeskift undervejs, hvordan undgår jeg det?
Avatar billede keysersoze Guru
18. september 2002 - 22:07 #1
du skal gå ind og lave en replace funktion når du trækker data ud, så du erstatter alle

VbCrLf

med

"<br />"

hvad præcis den hedder i asp.net ved jeg ikke, men i alm asp er det;

replace(rs("felt"),VbCrLf,"<br />")
Avatar billede askhoej Praktikant
18. september 2002 - 22:07 #2
Kan du ikke lave:

string tekst;
tekst = tekst.Replace(VbCrLf,"<br>");

Altså udskifte linjeskift med <br> og omvendt når du henter det ud igen?

/askhoej
Avatar billede petrol Nybegynder
18. september 2002 - 22:22 #3
Hvad står VbCrLf for og skal vi importere en bestemt package for at benytte det. I hvert fald melder compileren fejl på denne del af koden.
Avatar billede neteffect Nybegynder
18. september 2002 - 22:28 #4
vbcrlf er en indbygget string konstant i vbscript til classic asp. Sikkert blevet "opgraderet" og "forbedret" i .net. Ifølge Microsoft er vbcrlf det samme som Chr(13) & Chr(10)
Avatar billede petrol Nybegynder
18. september 2002 - 22:31 #5
Okay, så er jeg med. Problemet er, at vi benytter C#. Er der nogen der ved om der findes lignende string konstanter i C#?
Avatar billede askhoej Praktikant
18. september 2002 - 22:36 #6
newline i C# er: "\n"
Avatar billede lau_r Nybegynder
18. september 2002 - 23:00 #8
Det er en jungle at finde rundt i... "\n" virker ikke, er der nogen der ved hvad vi skal gøre?
Avatar billede neteffect Nybegynder
18. september 2002 - 23:13 #9
Næ, surt show, for Microsoft anvender selv \n i eksemplet på det andet af de to links jeg gav dig ovenfor.
Avatar billede lau_r Nybegynder
18. september 2002 - 23:16 #10
Replace("\r\n","<BR>");
Virker :)

Tak for hjælpen.
Avatar billede odegaard Nybegynder
19. september 2002 - 00:37 #11
Må man lige tilføje at der faktisk ikke forsvinder et eneste linjeskift noget sted !
Problemet ligger jo sådan set i HTML, som ikke tolker et linie-skift som, ja... "et linieskift".
Hvis du kigger på din HTML-kilde, så vil du se at linjeskiftet faktisk eksisterer i kilden.