Avatar billede cobe Nybegynder
18. september 2002 - 20:20 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

.txt-fil loader kun ved knaptryk, men...

Jeg har et dyn. tekstfelt, som loader variabler fra eksterne .txt-filer og det fungerer fint, hvis det hele ligger i min root, men ikke hvis jeg ligger det ind et MC.

Mit script i root:

loadVarsText = new loadVars();
loadVarsText.load("cobe.txt");
scroller.html = true;
scroller.htmlText = this.cobe2

- virker fint, men hvis jeg laver et dyn. tekstfelt inde i et MC, stopper legen :o(

Jeg kan stadig kalde det ved knaptryk og den fulde sti til mit "scroller"-tekstfelt:

on (release){
    sliderMC.slider.scroller.htmltext=this.cobe2
}

Men hvordan loader jeg det automatisk hertil? Noget med clipEvents eller hva'? - Det er jeg ikke så meget inde i.

Følgende link ligger til grund for spørgsmålet:
http://www.macromedia.com/support/flash/ts/documents/dynamic_text_scrollmx.htm
Avatar billede mat Nybegynder
18. september 2002 - 20:41 #1
Har du prøvet med:

loadVarsText = new loadVars();
loadVarsText.load("cobe.txt");
sliderMC.slider.scroller.html = true;
sliderMC.slider.scroller.htmlText = this.cobe2

...og er du sikker på at det ikke er fordi du vil assigne variablen inden teksten er loadet ind, og den derfor bliver undefined....det virker fint her med den function fra macromedias side:

loadVarsText = new loadVars();
loadVarsText.load("fil.txt");
loadVarsText.onLoad = function (success){
            if (success){
                  trace ("done loading");
                  clip.scroller.htmlText = this.vari
        }else{
                  trace ("not loaded");
                }
Avatar billede cobe Nybegynder
18. september 2002 - 22:17 #2
Den kan jeg sgu' ikke lige hitte ud af...
Ja, scriptet fra Macromedia virker fint nok og det ligger nok i det, du nævner med at assigne variablen inden teksten er loaded...Hvad skal jeg være opmærksom på her?

Jeg vil ha' mit tekstfelt("scroller") i sliderMC.slider til først at vise min tekst, når den er kørt dertil i tweeningen (framelabel "out"), hvor den skal være.

Hvorfor kan jeg ikke i frame 1 af root, som jeg har prøvet nu,  at sætte:

loadVarsText = new loadVars();
loadVarsText.load("cobe.txt");
sliderMC.slider.scroller.html = true;
stop();

og så kalde variablen fra frame "out" i sliderMC.slider med:

sliderMC.slider.scroller.htmlText = this.cobe2

Så det, der er problemet er: - på hvilke timelines skal jeg skrive hvad af ovenstående script og er der så noget, der skal komme før noget andet, så det med assign ikke bliver et problem?
Avatar billede cobe Nybegynder
18. september 2002 - 22:19 #3
- eller bare scroller.htmlText = this.cobe2 for den sags skyld :o) - ups!
Avatar billede mat Nybegynder
18. september 2002 - 23:03 #4
hvad med:

sliderMC.slider.scroller.htmlText = loadVarsText.cobe2

i din frame "out"? jeg gætter lige her :)
Avatar billede barklund Nybegynder
19. september 2002 - 09:36 #5
Hvis din frame "out" ligger inden i sliderMC.slider, så skal det nok være:

scroller.htmlText = _root.loadVarsText.cobe2;

/Barklund
Avatar billede mat Nybegynder
19. september 2002 - 13:42 #6
ja det opdagede jeg osse lige, men pointen er vel at du skal hente variablen i loadVarsText objektet og ikke i this ?
Avatar billede cobe Nybegynder
19. september 2002 - 14:03 #7
JA-TAAAK!!!
Der var den sgu' da :oD... Pointene kommer i til dele, da det var barklunds, der virkede - men mat var jo egentlig også fremme ved det rigtige...det var bare mig, der var en skovl til at skrive mine stier korrekt!
Og så var det slider.scrollerhtmlText = _root.loadVarsText.cobe2; der blev det endelige, da tekstfeltet "scroller" jo ligger inde i movieclippet "slider"...

Men hvordan deler jeg point? - Jeg så noget engang med at gå ind under noget "avanceret", men hvor ER det - hvis det er her det gøres?
Smider i lige et svar begge to...Mange tak for hjælpen!
Avatar billede cobe Nybegynder
19. september 2002 - 14:05 #8
hmm, glemte lige et punktum. Det var naturligvis:

slider.scroller.htmlText = _root.loadVarsText.cobe2;
Avatar billede mat Nybegynder
19. september 2002 - 14:16 #9
jeg havde ikke lige set at "out" lå i movieclippet, så det er bare mig der er blind :/

mat
Avatar billede barklund Nybegynder
20. september 2002 - 17:53 #10
Hopla :o)
Avatar billede barklund Nybegynder
20. september 2002 - 17:53 #11
(*host*)
Avatar billede cobe Nybegynder
20. september 2002 - 18:31 #12
Efteråret er over os, barklund - luk vinduet, hvis du sidder i træk :o) (*host-host*)
- Sorry, jeg var lige væk lidt...15 stærke til hver!