Avatar billede flaperman Nybegynder
17. september 2002 - 20:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tilføj fra tekstfelt til liste...

Hej Alle,

Jeg vil godt lige høre om det er muligt at tilføje tekst fra et textfield som et nyt element i en liste via JavaScript.

Jeg har fundet ud af at det er muligt at flytte fra en liste til en anden, men jeg kan ikke finde ud af at gøre det andet.

Anyone?

-- Flaperman
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2002 - 21:03 #1
Det kan du da sagtens:

<script>
function tilfoej(felt) {
sel = felt.form.selectBoks;
sel.options[sel.options.length] = new Option(felt.value, felt.value);
}
</script>

Din form:

<select name="selectBoks">
...
</select>

<input type="text" name="txt"> <input type="button" onClick="tilfoej(this.form.txt);">
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2002 - 21:04 #2
Knappen skal nok lige have en value, men det er en anden sag! :)
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2002 - 21:30 #3
Den sidste option i listen får så både tekst og value som det, der står i tekstfeltet.