Avatar billede 2-cool Nybegynder
17. september 2002 - 11:03 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

PHPmyadmin

Er der nogen som lige hurtigt kan forklare hvordan man administrerer brugere i phpmyadmin.

Har oprettet nogle stykker, men hvordan logger man ind som den enkelte bruger.

Når man går ind på url'en logger man direkte ind som admin. Ingen beskyttelse.

Hjælp!
Avatar billede postndk Nybegynder
17. september 2002 - 11:06 #1
hvad er det for en version af phpmyadmin ?
Avatar billede 2-cool Nybegynder
17. september 2002 - 11:10 #2
2.2.6.rc1
Avatar billede 2-cool Nybegynder
17. september 2002 - 11:13 #3
nej undskyld,

2.3.1.rc1

Er der da meget forskel på de to?
Avatar billede postndk Nybegynder
17. september 2002 - 11:16 #4
hvis du i config_inc.php kigger lidt på  :

$cfg['Servers'][$i]['auth_type']    = 'cookie';    // Authentication method (config, http or cookie based)?
Avatar billede 2-cool Nybegynder
17. september 2002 - 11:23 #5
hmmm...

Den laver vel ikke en cookie, så man altid logger ind som den samme bruger på maskinen, vel?

Jeg kan ikke få det til at virke. Den blive ved med at skrive Cookie skal være sat til. Og det er slået til!
Avatar billede postndk Nybegynder
17. september 2002 - 11:28 #6
så prøv med http
Avatar billede 2-cool Nybegynder
17. september 2002 - 11:31 #7
ok! 2 ting

Hvilke rettigheder skal man give en standard bruger?

Skal man vælge en eller flere databaser som brugeren skal kunne se, eller kan man ikke bare lade brugeren om at oprette og redigere sine egne uden at kunne se andres?
Avatar billede postndk Nybegynder
17. september 2002 - 11:35 #8
jeg plejer at bruge :

mysql -u root -p

connect mysql

INSERT INTO user (Host,User,Password)
        VALUES('localhost','USERNAVN',PASSWORD('password'));
INSERT INTO db
      (Host,Db,User,Select_priv,Insert_priv,Update_priv,Delete_priv,
        Create_priv,Drop_priv)
      VALUES
      ('localhost','DBNAVN','USERNAVN','Y','Y','Y','Y','Y','Y');
create database DBNAVN;
FLUSH PRIVILEGES;
END
Avatar billede 2-cool Nybegynder
17. september 2002 - 11:40 #9
ok!

Hvorfor har jeg problemer med at logge ind som en anden brugere?

Det går fint med Admin, men når jeg opretter en anden bruger, virker det ikke?
Avatar billede postndk Nybegynder
17. september 2002 - 11:42 #10
kan du :

mysql -u USERNAVN -p ???
Avatar billede 2-cool Nybegynder
17. september 2002 - 12:05 #11
mysql -u test -p test

ERROR 1045:  Access denied for user ´test@localhost´ <using password: YES>
Avatar billede 2-cool Nybegynder
13. november 2002 - 13:23 #12
Fik det til at virke på en lidt anden måde, men mange tak for hjælpen!