Avatar billede kjona Nybegynder
17. september 2002 - 02:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tekststreng ind i dropdownlist???

Når jeg poster tekststrenge fra en side, over til en side med en dropdownbox, hvordan kan jeg så sætte værdien/teksten i dropdownlisten?
Avatar billede cms Nybegynder
17. september 2002 - 07:19 #1
MySelect.Items.Add("hejsa");
Avatar billede kjona Nybegynder
17. september 2002 - 09:48 #2
DOH, det var en DropDownList, gælder det samme der?
Avatar billede kjona Nybegynder
17. september 2002 - 10:53 #3
Det virker ikke, dit forslag! :-/
Avatar billede cms Nybegynder
17. september 2002 - 15:06 #4
Well det skulle virke ligemeget om du bruger en HtmlSelect eller en DropDownList!
Hvis du vil ha yderligere hjælp blir du nødt til at gi mig noget mere end "Det virker ikke", hvilket er et vidt begreb. Lidt sourcekode ville fx lette en pæn sjat
Avatar billede kjona Nybegynder
18. september 2002 - 13:13 #5
Her er min DDL:

<asp:TableRow align="right">
<asp:TableCell align="left" Text="Dekantering" />
<asp:TableCell>
<asp:DropDownList id="dekField" size="0" runat="server">
<asp:ListItem Value="ja" >Ja</asp:ListItem>
<asp:ListItem Value="nej" Selected="true">Nej</asp:ListItem>
</asp:DropDownList>
</asp:TableCell>
</asp:TableRow>

I min Page_load skal jeg så have en værdi ("ja" eller "nej") der bliver posted fra en anden side ind i DDL'en. Forstår du hvad jeg mener?
Avatar billede mosekongen Nybegynder
29. september 2002 - 11:12 #6
Jeg ved ikke med cms, men jeg gør i hvertfald ikke. Er der tale om at du vil have din dropdownliste fyldt med værdier fra eksempelvis en database?
Avatar billede cms Nybegynder
29. september 2002 - 11:33 #7
For det første fatter jeg ikke at du har én side som poster til en anden.
Men ak - hvis vi SKAL lave det med halvklassisk asp, så blir det vel noget ala:

[C#]:
dekField.SelectedIndex = dekField.Items.IndexOf(dekField.Items.FindByText("ja"));
Avatar billede cms Nybegynder
29. september 2002 - 11:34 #8
hvor "ja" så kan udskiftes med

[C#]:
Request.Form["dekField"]

eller noget lignende
Avatar billede kjona Nybegynder
30. september 2002 - 00:33 #9
cms: Hvoran ville du da ellers få intastede oplysninger på en form sendt videre til en anden *.aspx side?
Avatar billede cms Nybegynder
30. september 2002 - 00:55 #10
Jeg vil slet ikke sende dem videre til en anden side. Jeg vil benytte PostBack, som er ét af fundamenterne i ASP.net
At poste videre til en anden side er det diametralt modsatte til PostBack, og mht. kodens overskuelighed, langt mindre hensigtsmæssigt.
Avatar billede kjona Nybegynder
30. september 2002 - 01:07 #11
Ok. Kan/gider du at forsklare det lidt nærmere?