Avatar billede Slettet bruger
16. september 2002 - 22:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Citrix Metaframe 1.8

Jeg har problemer med at mine ICA klienter mister forbindelsen til Metaframeserveren og efterfølgende har svært ved at kalde op igen.

Løsningsforslag?
Avatar billede webcon Nybegynder
09. oktober 2002 - 23:57 #1
Bruger dine ICA klienter opkald til en VPN`?

His du bruger VPN, kan det være at der er sat en "Timeout" på.

/webcon
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2002 - 07:58 #2
Det gør de ikke.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
10. november 2002 - 08:36 #3
Hejsa....

Prøv lige og gå ind på Citrix's site.....ind under Hotfix, mener jeg det er. Søg på " IcaKeepAlive". Den skulle så gerne finde nogle strings der skal add'es i regedit. Jeg tror det der sker, er at når en user bliver disconnected, så har Ica stadig "fat" i sessionen ned mod user, og derfor kan de ikke logge på igen. Ved tilføjelse af disse reg-entries bestemmer du selv, i sekunder, hvor langt tid efter en user er disconnected, at Ica skal "holde fat" i sessionen.
Hvis man ikke har lagt disse nøgler ind, så er man ofte ude i en genstart af klient-pc'en før man kan logge på igen.

Hov jeg fandt lige siden du skal ind på....:-)

http://hqextsrvsft01.citrix.com/cgi-bin/webcgi.exe/,/?Session=5372105,U=1,ST=266,N=0005,K=31235,SXI=13,Case=obj(4760)

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
10. november 2002 - 08:37 #4
PS: hvis jeg var dig, vil jeg sætte en IDLE-TIME på, og også en disconnect. Således at hvis user går i disconnect bliver de smidt af efter f.eks 1 minut. Så er du rimeligt sikker på, at Ica helt smider sessionen ned mod user...:-)

Mr.Athlon
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
10. november 2002 - 15:31 #5
Takker for points....:-)
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2002 - 16:58 #6
Hvad er en IDLE-time?
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
10. november 2002 - 20:56 #7
IDLE time, er hvis der ikke er noget aktivitet på en user.......så vil den eftr et stykke tid, gå i IDLE....:-)
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2002 - 23:44 #8
:-)  Hvordan sætter jeg en disconnect?
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
12. november 2002 - 19:26 #9
Det gør du samme sted, som du sætter IDLE.
Inde under properties for user, og fanebladet "sessions"....:-)
Avatar billede men_dk Nybegynder
27. december 2002 - 09:12 #10
Du bør også være opmærksom på om den forbindelse som brugerne anvender har en timeout for datatransmission. En citrix-session, især MF1.8, bryder sig ikke om data-linier der "lukker ned for data-transmission". Selvom udbyderen siger at den ikke lukker forbindelsen. Citrix kan ikke kende forskel.

/Men_dk