Avatar billede jhald Nybegynder
16. september 2002 - 19:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af Events

jeg har:

private
procedure onRBClick(sender : TObject; rb : TRadioButton);

procedure TForm1.onRBClick(sender : TObject; rb : TRadioButton);
begin
//showmessage(rb.caption);
end;

jeg kalder den så med
myradiobutton.OnClick := onRBClick(self, myradiobutton);

Det virker ikke - den kommer med følgende fejl meddelelse.

[Error] form.pas(74): Incompatible types: 'TNotifyEvent' and 'procedure, untyped pointer or untyped parameter'

Men, hvis jeg har min procedure som følger:

private
procedure onRBClick(sender : TObject);

procedure TForm1.onRBClick(sender : TObject);
begin
//showmessage(self.Caption);
end;

og tildeler den sådan her:
myradiobutton.OnClick := onRBClick;

så virker det fint. Det er så snart jeg forsøger at få objektet med over. Jeg skal bruge nogle opl. fra det objekt, der kan evt. være andre måder jeg kan få fat i det (uden at vide at den hedder myradiobutton, da det skal være et dynamisk array på et tidspunkt)

minder måske lidt om denne her: http://www.eksperten.dk/spm/212552
Avatar billede coltau Juniormester
16. september 2002 - 19:24 #1
Hvis du anvender den sidste metode som du skriver - så kan du få fat i objectet sådan:

procedure TForm1.onRBClick(sender : TObject);
begin
  //showmessage(self.Caption);
  (Sender as TRadioButton).Et eller andet ...
end;
Avatar billede jhald Nybegynder
18. september 2002 - 15:05 #2
Tak, det kan jeg godt bruge i det her tilfælde, så du får nogle points for det..

Har dog stadig ikke fået svar på hvordan man får nogle parametre rent faktisk sendt med.
Avatar billede hermandsen Juniormester
11. november 2002 - 09:26 #3
Jeg er ikke helt med, men det kan være det bare er mig...

Var det ikke en ide at erklære en ny klasse der arver fra TOject og så smide dine opl. ned i den?

type
  TMinTing = class(TObject)
  public
    RadioButton: TRadioButton;
  end;

Og hvad du nu ellers må ha'!?