Avatar billede fangel Nybegynder
16. september 2002 - 17:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

den bedste manual...

jeg har lige fået Delphi 7 Enterprise og jeg mangler nogle manualer...

jeg har aldrig prøvet Delhi før, men jeg programmere PHP (minder om C) på et pænt stadie...

jeg leder efter en Offline manual, da jeg ikke har ADSL... ;) og tja, jeg skal kunne forstå den uden at have set Delhi før...

Morten

PS kan man få Delhi til at snakke med en MySQL database (www.mysql.com)
Avatar billede fangel Nybegynder
16. september 2002 - 17:20 #1
hov, stavefejl er gratis... delhi = delphi
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
16. september 2002 - 17:24 #2
tager lige det sidste spørgsmål.
I enterprise versionen findes der nogle komponenter som man kan bruge til at få forbindelse til en MySQL database. Jeg havde selv mange problemer med det i starten, men da jeg lige fandt ud af hvordan, er det nemt at lave query's osv.
Avatar billede fangel Nybegynder
16. september 2002 - 17:25 #3
den er bare "i vinkel" for at citere en eller anden reklame...
Avatar billede soreno Praktikant
16. september 2002 - 17:26 #4
dvs. du har givet $2999 og så har du ikke fået en manual med?? Så må du da føle dig snydt ?

http://www.e-softwarefactory.com/acb/showprod.cfm?&DID=47&CATID=463&ObjectGroup_ID=1945
Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
16. september 2002 - 17:27 #5
hvorfor mangler du manualer ???? 7'eren er da så ny at det er ret svært alerede at smide Manualerne ud ??? Er det mon en PiratKopi hmm. "Fået fat i Delphi ENTERPRISE 7" i er du klar over at der faktisk er lagt så stor et arbejde i Enteprise at den koster næsten 30 KILO... bare så du ved det programmer der er lavet med en Piratkopi af Delphi må ikke udgives på nogen måder (det siger sig selv at det er ret dumt så)
Avatar billede fangel Nybegynder
16. september 2002 - 17:28 #6
soreno => har lånt det af en ven... ville lige se hvordan det var før jeg brugte penge på det... (det er vel i orden når det er så mange penge...)
Avatar billede fangel Nybegynder
16. september 2002 - 17:37 #7
så blev i vist mundlamme... ;) svare i eller skal jeg lukke...
Avatar billede soreno Praktikant
16. september 2002 - 17:42 #8
desværre, jeg havde nogle links - men jeg har lånt dem ud til en ven, så du kan ikke lige få dem.. ;-)

(mundlam - aldrig! ;-)
Avatar billede fangel Nybegynder
16. september 2002 - 17:45 #9
nå ja... det fortjener jeg vel... så lukker jeg...

gizmo => du får pointene, da du var den eneste der faktisk svarede på spørgsmålene...

Morten
Avatar billede freeall Nybegynder
16. september 2002 - 21:58 #10
Læs http://exp.dk/spm/258504 og køb/lån den nævnte bog;)
Avatar billede lanstorp Nybegynder
17. september 2002 - 12:31 #11
Avatar billede fangel Nybegynder
18. september 2002 - 15:37 #12
mange tak for hjælpen, begge to... det kan jo godt ske at jeg køber en af de bøger...