Avatar billede hpf Nybegynder
16. september 2002 - 16:31 Der er 3 kommentarer

Dual boot med defekt 98

Jeg har Win 98se og har så installeret XP pro herefter. Da et af mine programmer ikke kan køre under XP fik jeg lavet dual boot. Dette har fungeret godt i flere måneder men sidst dat jeg ville starte  i 98 kom der fejlmeddelelse der sagde at der ikke var gyldig FAT eller FAT 32 partition. Når jeg trykkede F8 under opstarten og stratede i fejlsikker kom der atter fejlskærme med manglende filer bl a himem.sys. Denne fil og de andre kunne jeg imidlertid via boot til XP se ligge i Windowsbiblioteket. Jeg har to hd en med drev c (win98) og d(back up), den anden delt i to , den ene partition altså med XP(ntfs) den anden med win 98 programmer (Fat32).
Kan jeg undgå at geninstallere??
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. september 2002 - 20:18 #1
boot på win98 startdiskette - skift til c: og skriv fdisk /mbr

Dette vil lave en ny bootsektor til win98 så win98 vil kunne starte op.
Avatar billede hpf Nybegynder
19. september 2002 - 18:44 #2
hmmm!
Rådet betød manglende operativsystem og dermed total formatering og geninstallation.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. september 2002 - 20:41 #3
Så har du lavet en fejl, for det er den korrekte fremgangsmåde :)