Avatar billede cobe Nybegynder
16. september 2002 - 14:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Find forrige _x-værdi for et MC. - HASTER!

Jeg har en menubar, hvor en lille pil følger musen hen til den knap, man netop laver rollOver på og hvis man klikker bliver den over denne knap (Til det har jeg defineret en variabel -"value", som ændres ved hvert klik. Når den er klikkes på button1 er value=1, button2 er value=2 etc.).

on (rollOver) {
    button1.gotoAndStop("over");
    indicator._x = 355
    indicator.gotoAndStop(2);
}

on (press){
        value = 1;
}

Men hvis man laver rollout igen skal indicator gå tilbage til sin sidste x-værdi. - Kan man det?

on (rollOut) {
    button1.play();
        if (value!=1){
            indicator._x = DEN_SIDSTE_X_VÆRDI
        }

Håber det er til at forstå. Jeg har tænkt på at definere en variabel, der først ændres ved klik på knappen, men så skal jeg jo lave else if sætninger i en uendelighed på hver eneste knap og der er ngen stykker.
Avatar billede cobe Nybegynder
16. september 2002 - 14:30 #1
Glem lige de nederste tre sætninger - det var en hjerneblødning, som jeg glemte at slette :o)
Avatar billede cobe Nybegynder
16. september 2002 - 14:50 #2
Jeg har fundet ud af det. Bringer lige løsningen lidt senere, når der tid :o(
Hvis der er bedre forslag, ses de naturligvis gerne.
Avatar billede cobe Nybegynder
16. september 2002 - 17:33 #3
I maintimeline frame 1 definerer jeg variablen value og sætter den, som udgangspunkt til x-værdien for mit button1MC:

var value=button1._x;

Og sætter x-værdien på mit indicatorMC til at være lig value:

indicatorMC._x=value;

På f.eks. button2 sættes følgende, der dels sender mit button2MC videre i en tween og dels sender indicatorMC tilbage til x-værdien af value, som ikke har ændret sig, hvis der ikke er klikket:

on (rollOut) {
    button2MC.play();

        if (value!=button2MC._x){
        indicatorMC._x=value;
        indicatorMC.gotoAndPlay("red");
    }

//Hvis der ER klikket har value fået en ny værdi via :

on (press){
    button2MC.gotoAndPlay("exit");
    value=button2MC._x
    indicatorMC.gotoAndStop("green");
}