Avatar billede qualicase Nybegynder
16. september 2002 - 14:04 Der er 12 kommentarer

IP ADRESSER

Jeg har Teledanmark som adsl udbyder. Jeg har spurt på deres Hotline uden held. De ved det ikke åbenbart. Det drejer sig om jeg har 2 dynamiske ip adresser. Hvordan kan jeg skifte min ip så ???

Jeg har prøvet i dos:

ipconfig
iprelease
iprenew

Men det virker ikke...:( Need some help please..
Avatar billede jones_net Nybegynder
16. september 2002 - 14:08 #1
er det ipconfig /release og ipconfig /renew du tænker på...

/J
Avatar billede patrick18 Nybegynder
16. september 2002 - 14:11 #2
man kan ikke skifte sine ip når man har dynamiske iper og hvis man kan så er det i ens router man gør det eller eller i netbærksteder og højre klikker på netværks forbindelsen og siger engskaber til tcp/ip§!
Avatar billede qualicase Nybegynder
16. september 2002 - 14:14 #3
lol Kan man eller ikke..?? Hvad skal man så havde for at kunne skifte ?
Avatar billede patrick18 Nybegynder
16. september 2002 - 14:16 #4
Nej tror godt man kav skifte med dynamiske iper sorry du skal gøre det jeg skrev netværksteder og højre klikker på netværks forbindelsen og siger engskaber til tcp/ip§!
Avatar billede stigterp Nybegynder
16. september 2002 - 14:16 #5
Tildeling af de dynamiske Ip-adresser sker via DHCP. Når din maskine først har fået tildelt en ip-adresse vil du inden for et bestemt stykke tid, stadigt få tildelt denne ip adresse, selvom du genstarter pc'en, eller som du nævner bruger ipconfig /release. Jeg mener at TDC kører med en "huskemargin" på 1 døgn. Og derefter får du stadigt den første af dine ip adresser med mindre at den er optaget, af f.eks. en af dine andre pc'ere.
Avatar billede patrick18 Nybegynder
16. september 2002 - 14:17 #6
du skal komme til den menu der hedder egenskaber for lan-forbindelse og højre klikke på filen internetprodukol tcp/ip! og der kan du instale den til manuel og lave din egen ip!
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
17. september 2002 - 08:20 #7
det er rigtigt hvad stigterp siger.
din største chance for at få en anden ip adresse er ved at skifte netkortet.
et andet netkort vil have en anden MAC adresse og det vil derfor, for TDC's dhcp server, se ud som en anden pc.
Avatar billede vardepigen Praktikant
17. september 2002 - 08:26 #8
Jeg fik i starten af august brev fra dansk kabel tv, om at jeg skulle skifte til dynamisk ip-adresse, og hvis jeg ikke gjorde dette, ville jeg ikke kunne komme på nettet...
Avatar billede vardepigen Praktikant
17. september 2002 - 08:27 #9
det er også via tdc og kabelmodem at jeg er opkoblet til nettet....
Avatar billede kenp Novice
17. september 2002 - 16:14 #10
Efter hvad Teledanmark selv skriver på deres side, så er det 1 time computere skal være slukket, ellers skal du ihverfald gøre ngoet ved netkortet hvis det ikke hjælper.

http://www.teledanmark.dk/menu/sm2887.htm

Da de konstant skiftende IP adresser (Dynamiske IP adresser) kan være destabiliserende, bruger DHCP serveren konceptet ved udlån sine IP adresser (BB/ADSL har på nuværende tidspunkt 65.000 IP adresser fordelt på 45 servere, landet rundt) på en sådan måde at at den fortæller brugeren (Kundens PC) at den kun "låner" IP adressen i en vis periode, dette kaldes Release time(BB/ADSL releaser efter 1 time) herefter vil den gerne have adressen tilbage, dette betyder dog ikke at den bare fjerner adressen, da dette f.eks. kunne ødelægge en hentning af en film eller andet, men at hvis kunden har haft slukket for PC’en i mere end 1 time, får han en ny adresse når der tændes for maskinen igen.
Avatar billede kenp Novice
14. januar 2003 - 15:06 #11
Husk at lukke spørgsmålet igen!!
Avatar billede vardepigen Praktikant
14. januar 2003 - 15:13 #12
Spørgsmål besvaret af qualicase
Spørgsmål oprettet af qualicase
Spørgsmål hvor qualicase deltager
Point regnskab

Kontoen er ikke aktiv