Avatar billede tingleff Praktikant
15. september 2002 - 23:26 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

php mailform

Hej

Er der en der gider at lave en simpel mailform som sender email, navn, adresse, tlf dag og tlf aften til 2 email adresser.

plezzz hurry
jeg vil gerne iseng, men kan ikke før jeg er færdig
Avatar billede well_r Nybegynder
15. september 2002 - 23:36 #1
<?
if ($action == "send"){
mail("modtager1@asd.dk","overskrift","navn:$navn,andet=$andet","From: din@mail.dk");
mail("modtager2@asd.dk","overskrift","navn:$navn,andet=$andet","From: din@mail.dk");
}
?>
<form action="" method=post>
Navn: <input type="navn"><br>
andet: <input type="andet"><br>
</form>

sådan hurtigt lavet :)
Avatar billede well_r Nybegynder
15. september 2002 - 23:38 #2
<?
if ($action == "send"){
mail("modtager1@asd.dk","overskrift","navn:$navn,andet=$andet","From: Dig <din@mail.dk>");
mail("modtager2@asd.dk","overskrift","navn:$navn,andet=$andet","From: Dig <din@mail.dk>");
}
?>
<form action="" method=post>
Navn: <input type="navn"><br>
andet: <input type="andet"><br>
<input type=hidden name=action value=send>
<input type=submit>
</form>

sådan!
Avatar billede lequet Nybegynder
15. september 2002 - 23:42 #3
<?php
  if ( isset( $_POST["send"] ) ) {
    $body = $_POST['navn'] . "\n\n" . $_POST['email'] . "\n\n" . $_POST['adresse'] . "\n" . $_POST['postnr'] . "\n\n" . $_POST['tlfdag'] . $_POST['tlfaften'] ;

      mail("email@1.dk", Emne", $body) ;
      mail("email@2.dk", Emne", $body) ;

      echo "E-mails sendt" ;
  }
?>

<form method="post" action="sendmail.php">
<input type="hidden" name="send" value="true">

<input type="text" name="email"><br>
<input type="text" name="navn"><br>
<input type="text" name="adresse"><br>
<input type="text" name="postnr"><br>
<input type="text" name="tlfdag"><br>
<input type="text" name="tlfaften"><br>

<input type="submit">
</form>
Avatar billede lequet Nybegynder
15. september 2002 - 23:43 #4
Ups, lige en tastefejl, skulle se således ud :)

mail("email@1.dk", "Emne", $body) ;
mail("email@2.dk", "Emne", $body) ;

Og du kan så bare ændre i $body variablen som du nu lige lyster :)
Avatar billede lequet Nybegynder
15. september 2002 - 23:47 #5
Lidt bedre :

$body = "Navn : " . $_POST['navn'] . "\n\n E-mail : " . $_POST['email'] . "\n\n Adresse : " . $_POST['adresse'] . "\n Post nr : " . $_POST['postnr'] . "\n\n Telefon dag : " . $_POST['tlfdag'] . "\n Telefon aften : " . $_POST['tlfaften'] ;
Avatar billede tingleff Praktikant
16. september 2002 - 00:06 #6
det virker ikke
Jeg får en fejl i:
mail("email@1.dk", "Emne", $body) ;
mail("email@2.dk", "Emne", $body) ;

Har selvfølgelig ændret dem til de adresser som der skal sendes til
Avatar billede lequet Nybegynder
16. september 2002 - 00:06 #7
Hvilken fejl får du?
Avatar billede tingleff Praktikant
16. september 2002 - 00:07 #8
Warning: Unknown error in E:\Company Shared Folders\Sites\cm-net_02\askalex\mail.php on line 91

Warning: Unknown error in E:\Company Shared Folders\Sites\cm-net_02\askalex\mail.php on line 92
Avatar billede tingleff Praktikant
16. september 2002 - 00:08 #9
kræver det at der er noget andet installeret på serveren end bare php??
Avatar billede lequet Nybegynder
16. september 2002 - 00:10 #10
Nej, det kræver kun PHP... Men kan ikke lige se hvorfor den kommer med den fejl :(
Avatar billede tingleff Praktikant
16. september 2002 - 00:11 #11
skal jeg ikke definere et eller andet smtp nogen steder eller hvad?
Avatar billede tingleff Praktikant
16. september 2002 - 00:11 #12
jeg kører php på en nt maskine, som også fungere som mailserver
Avatar billede lequet Nybegynder
16. september 2002 - 00:12 #13
Jo, hvis det er din egen server :

http://www.webcafe.dk/faq/php/#21
Avatar billede tingleff Praktikant
16. september 2002 - 00:30 #14
ok...nu kommer den ikke med fejl mere, men mailsene er ikke kommet frem endnu??
Avatar billede lequet Nybegynder
16. september 2002 - 00:31 #15
Der kan gå noget tid før de dukker op... Det er dog ikke så tit men det sker, hvis ikke den kommer med fejl, og du har skrevet adresserne korrekt, skulle de meget gerne komme frem inden længe.
Avatar billede tingleff Praktikant
16. september 2002 - 00:32 #16
ok jeg prøver at vente :-)
Avatar billede lequet Nybegynder
16. september 2002 - 00:35 #17
:) Der er ikke meget andet at gøre... Jeg kan i hvert fald ikke se hvor der ellers kunne være fejl
Avatar billede tingleff Praktikant
16. september 2002 - 00:38 #18
tja :-|
Avatar billede lequet Nybegynder
16. september 2002 - 00:41 #19
Sker der slet intet? Begynder at blive bange for at jeg er for træt til det her, kan virkelig ikke se hvad fejlen skulle være :(
Avatar billede tingleff Praktikant
16. september 2002 - 00:54 #20
den er ikke kommet endnu :-(
Avatar billede lequet Nybegynder
16. september 2002 - 01:04 #21
Underligt... Jeg har lige testet den selv, og det virker fint hos mig. Kan det være et problem med din mailserver? Har du mulighed for at bruge en anden mailserver til lige at se om det er det der er galt?
Avatar billede tingleff Praktikant
16. september 2002 - 01:05 #22
næhh
Avatar billede tingleff Praktikant
16. september 2002 - 01:06 #23
min mailserver virker fint...jeg bruger den lige nu til at modtage mails fra eksperten
Avatar billede lequet Nybegynder
16. september 2002 - 01:09 #24
Er du sikker på der ikke er problemer med at sende mails... Det kan jo godt være du kan modtage, men ikke sende. Jeg ved det ikke, ved bare at min kode virker fint hos mig, og da den ikke kommer med fejl burde den også virke hos dig
Avatar billede thez Nybegynder
16. september 2002 - 08:06 #25
Prøv eventuelt at rettte SMTP serveren i din php.ini til din udbyders.
Hvis du f.eks. har cybercity, så sæt den til vip.cybercity.dk, hvis du s modtager de mails du sender med mail() må fejlen så ligge i den egen mail-server opsætning.

Et forsøg værd

Mvh Simon
Avatar billede tingleff Praktikant
16. september 2002 - 12:09 #26
hvis det er min egen mailserver, skal der så stå localhost eller mail.domæne.dk
Avatar billede lequet Nybegynder
16. september 2002 - 14:45 #27
Jeg er ikke sikker, men man kan jo prøve begge dele.
Avatar billede tingleff Praktikant
12. februar 2003 - 21:44 #28
æv