Avatar billede 123chip Nybegynder
15. september 2002 - 21:12 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Frames???

Hej!

Jeg vil gerne lave en Frame(eller hvad nu den hedder!) på min HP. det er et slags vindue på min hjemmeside man bruger i stedet for heletiden skal åbne en ny side, den åbner nærmest en browser på min side, hvor jeg nu her sat den... til f.eks. mine ting på min HP.

Håber nogen kan hjælpe mig for jeg ved ikke hvordan man laver sådan en!

MVh. 123Chip!
Avatar billede basic.smurf Nybegynder
15. september 2002 - 21:14 #1
det kan meget nemt fixes.
hvor mange rammer (frames) skal du have??
B.S
Avatar billede basic.smurf Nybegynder
15. september 2002 - 21:17 #2
Du kan f.x.
du skal lave en seperat side der loader de forskellige, som her top.htm, grafik.htm og news.htm
<frameset rows="50,35,*" frameborder="0" framespacing=0 border=0>
<frame name="top"
      src="top.htm"
      marginwidth="0"
      marginheight="0"
      scrolling="No"
      FRAMEBORDER="No"
      noresize
      framespacing="0">
<frame name="grafik"
      src="grafik.htm"
      marginwidth="0"
      marginheight="0"
      scrolling="No"
      FRAMEBORDER="No"
      noresize>
<frame name="News"
      src="news.htm"
      marginwidth="0"
      marginheight="0"
      scrolling="No"
      FRAMEBORDER="No"
      noresize
      framespacing="0">
</frameset>

B.S
Avatar billede basic.smurf Nybegynder
15. september 2002 - 21:19 #3
du kan også lave det med <iframeset>, men jeg kan ikke huske hvordan der lige er man laver sådan en. (Det er nok det du skal bruge)
Avatar billede cdc Novice
15. september 2002 - 21:23 #4
basic.smurtf-> hvad er al den overflødige kode i dit frameset godt for ?
Avatar billede basic.smurf Nybegynder
15. september 2002 - 21:25 #5
det er ikke overflødig, det kommer jo anpå hvordan det skal se ud..
B.S
Avatar billede cdc Novice
15. september 2002 - 21:29 #6
marginwidth pg frameborder og spacing hele vejen er unødvendig.
Her en renset version:

<frameset rows="50,35,*" frameborder="0" framespacing="0" border="0">
<frame name="top" scrolling="no" noresize>
<frame name="midt" scrolling="no" noresize>
<frame name="bund" scrolling="no" noresize>
</frameset>
Avatar billede basic.smurf Nybegynder
15. september 2002 - 21:39 #7
du mangler så bare source'n src=" ", men den er jo heller ikke så vigtig!!??!??? :-)
Det kan godt være det er unødvendigt, det længe siden jeg har kodet.
B.S
Avatar billede cdc Novice
15. september 2002 - 21:48 #8
selvfølgelig skal src med, fik den lige slettet, men man skal ikke gøre med frameborder og spacing og margin i frame settet
<frameset rows="50,35,*" frameborder="0" framespacing="0" border="0">
<frame name="top" src="top.htm" scrolling="no" noresize>
<frame name="midt" src="midt.htm" scrolling="no" noresize>
<frame name="bund" src="bund.htm" scrolling="no" noresize>
</frameset>
Avatar billede syvon Nybegynder
15. september 2002 - 22:06 #9
ellers her med iframe

<IFRAME SRC="side" NAME="iframe1" HEIGHT="300" WIDTH="300" FRAMEBORDER="1"></Iframe>
Avatar billede francke Nybegynder
16. september 2002 - 00:04 #10
Det her er lige saa nemt! Saa kan han ogsaa se hvordan det ser ud foer han bruger det! http://www.html.dk/tutorials/html/lektion12.asp
Avatar billede cdc Novice
16. september 2002 - 10:48 #11
Eller når du nu bruger FP skal du bare lave en ny side og i den menu skal du vælge rammeside, og der vælge den du vil bruge. (Det er frames)
Avatar billede 123chip Nybegynder
18. september 2002 - 00:14 #12
JEG SIGER TAKKER FOR JERES HJÆLP!!!