Avatar billede omen Nybegynder
15. september 2002 - 15:23 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Intro til MPEG film

Jeg har fået et digitalt kamera, og mig og nogle venner har lavet nogle små sjove film. De ligger som mpeg2, og nu kunne jeg godt tænke mig at tilføje en lille intro til mine film. Hvor der f.eks. bare står "Lavet og filmet af Omen" i måske 4-5 secs. Hvordan gør jeg det? Og hvordan kan jeg lave introen? Giv mig nogle muligheder, og på forhånd tak!
Avatar billede hermandsen Juniormester
15. september 2002 - 16:31 #1
Uden at være 100% sikker på det, så tror jeg du kan lave noget intro-sjov med Adobe Premiere... Demo kan hentes her:
http://download.com.com/3000-2194-5586549.html?tag=lst-0-5

Hvis du har problemer med at decode fra MPEG2, så kan du brugt FlaskMPEG (www.flaskmpeg.net), og vist også TMPGEnc (www.tmpgenc.net)... God fornøjelse! ;)
Avatar billede buus1 Nybegynder
29. september 2002 - 02:06 #2
I mange programmer kan der inden man "laver filmen" sættes tid af til en intro, som så kan tilføjes bagefter
Avatar billede buus1 Nybegynder
29. september 2002 - 02:10 #3
I Studio kan du Åbne din videofil (dit intro) ved at klikke på mappen i Edit. og så hente alt det intro du vil fra en given placering, og derefter Drag and drop, anywhere i stdio klippet
Gælder også mange andre programmer