Avatar billede mufboy Nybegynder
15. september 2002 - 14:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Email form+Ip log

Jeg har en rigtig god email form i ASP hvor jeg bare skal indsætte <form action="emai.asp" method="POST"> rund omkring på de forskellige form'er på min side.... men jeg er begyndt at have det problem at jeg får spam! og jeg ved bare det er nogle af mine venner der syntes det er sjovt at sende 40 emails! så jeg vil have en email form der logger ip'en og mulighvis sætter begrænsning på EEN af formens brikker så man kun kan sende EEN email med samme Navn! så folk ikke bare kan spamme med det samme navn hele tiden! så er der jo måske en lille chance får at de sender mindre emails!!
Avatar billede KingMedia Novice
15. september 2002 - 14:35 #1
<input type="hidden" value="<%= Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")%>" name="IP">

Den henter du så med Request.Form("IP"), og vupti, du har IP adressen...

så lav følgende i din form ...

Jeg går ud fra i eksemplet, at din submitknap hedder "send"
dette gør, at når du submitter formen, disabler du din submitknap, så du ikke kan trykke 100 gange i træk .. det kan forhindre en del af det spam du får.. .

<form action="emai.asp" method="POST" name="formmail"
onSubmit="document.formmailsend.disabled=true">

Det er da en start... :o)

/Mads
Avatar billede mccannon Nybegynder
15. september 2002 - 14:35 #2
Session("IP") = request.servervariables("REMOTE_ADDR")

If request.form("IP") = Session("IP")  THEN
response.write "du har lige sendt en beskd"
END IF
Avatar billede KingMedia Novice
15. september 2002 - 14:39 #3
mccannon  >>>    Det er også en mulighed....  Men der begrænser du den til et vidst tidsrum .. om ikke andet skal der en Session.TimeOut på den, da den "normale" timeout på 20 minutter efter min overbevisning ikke fungerer....

Den timer altid ud i løbet af meget kort tid... :-/
Avatar billede mufboy Nybegynder
15. september 2002 - 14:40 #4
Kuuult Svar Kingmedia!!! Fedt...
Avatar billede mufboy Nybegynder
15. september 2002 - 14:41 #5
Tror jeg nøjes med din IP log King media! så kan jeg bruge Ip tracer til at finde ud af præcis hvem der spammer!! ;)
Avatar billede mufboy Nybegynder
15. september 2002 - 14:42 #6
Og prøver lige at arbejde vidre med Din Disable funktion!
Avatar billede mccannon Nybegynder
15. september 2002 - 14:42 #7
session udløber ikke hvis den pågældende bruger laver noget på siden
Avatar billede KingMedia Novice
15. september 2002 - 19:15 #8
mufboy okarj .. :o)

Kan lige se jeg lavede en brøler i den onSubmit ...  den skal selvfølgelig hedde

onSubmit="document.formmail.send.disabled=true"

manglede lige et punktum ..