Avatar billede tumpez Nybegynder
14. september 2002 - 22:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Php: Simpel array

Jeg definerer f.eks.
$tal = array(1,5) og
$rigtigt_tal = 1

Nu vil jeg så gerne have følgende betingelse udført hvor den kører hele $tal array'et igennem:
if($tal != $rigtigt_tal) {echo "forkert tal";}
else { echo "rigtigt tal!";}

Burde være let ?
Avatar billede lequet Nybegynder
14. september 2002 - 23:02 #1
if (in_array ($rigtigt_tal, $tal)) {
  echo "Rigtigt tal" ;
} else {
  echo "Forkert tal" ;
}
Avatar billede tumpez Nybegynder
14. september 2002 - 23:05 #2
Hvordan kan man bare sætte et komman imellem $rigtigt_tal og $tal ?
Avatar billede tumpez Nybegynder
14. september 2002 - 23:07 #3
Men det virker fint :) Du skal nok få point, vil bare lige høre hvordan man kan gøre det sådan ?
Avatar billede lequet Nybegynder
14. september 2002 - 23:09 #4
Fordi in_array() er en funktion, som fortæller om $rigtigt_tal findes i $tal arrayet... Jeg kan vist ikke forklare det meget bedre, men hvis ikke du har arbejdet med funktioner før, så kan du prøve at læse lidt om det, så vil du nok bedre forstå det... I hvert fald bedre end hvis jeg skulle forsøge at forklare det, for det er jeg elendig til :(
Avatar billede tumpez Nybegynder
14. september 2002 - 23:10 #5
Fair nok :) Men tak for hjælpen !
Avatar billede lequet Nybegynder
14. september 2002 - 23:12 #6
Så lidt, håber det kunne bruges :) Takker for points