Avatar billede mike Nybegynder
14. september 2002 - 15:18 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

include / sikkerhed

Hey.. I min index.php har jeg noget kode:

<?
$indhold="$indhold";
include "$indhold";
?>

Det er jo smart at man så kan kalde

www.domain.dk/index.php?indhold=test.htm

o.s.v... Desværre kan man jo så også kalde

www.domain.dk/index.php?indhold=http://url/hackingscript.php

Hvilket jo ikke ligefrem er specielt smart... Spørgsmålet er nu hvordan jeg let og elegant ændre min include ting til noget der er sikkert.. Jeg er ikke så stiv i PHP scripting, så det skulle gerne være en løsning som er muligt at integrere i mit allerede eksisterende website.

Nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede 7th Praktikant
14. september 2002 - 15:24 #1
http://www.eksperten.dk/spm/246466 - er træt så kan ikke tænke særlig godt lige nu, men linket indeholder svaret på dit problem.
Avatar billede 7th Praktikant
14. september 2002 - 16:47 #2
if ($_GET ['indhold'] == "xxx")
{
include ("xxx.php");
}

else
{
include ("xxx.php");
}
Avatar billede 7th Praktikant
14. september 2002 - 16:52 #3
Sådan her har jeg gjort.

if (! isset ($_GET ['indhold'])) {include "dinforside.php";}
// hvis variablen $indhold ikke eksisterer

else switch ($_GET ['indhold'])
// hvis $indhold eksisterer og i tilfælde af at $indhold = a,b,c...
{
case "a": include "a.php";
break;
case "b": include "b.php";
break;
case "c": include "c.php";
}
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2002 - 15:10 #4
www.domain.dk/index.php?indhold=http://url/hackingscript.php

Vil vel ikke virke, da koden eksekveres på den anden server.

Det du includer fra eksterne servere er blot den evt. HTML scriptet returnerer.

DU behøver med andre ord ikke at være nervøs ved at include.