Avatar billede chsko6 Nybegynder
14. september 2002 - 11:37 Der er 6 kommentarer

netværk XP - 98

Hej!
jeg er igang med at oprette et netværk mellem vores pcer, men når min pc med windows xp har fundet det ene computer,og jeg forsøger at logge ind på den skriver den følgende:

//pc3 er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource. Kontakt serverens administrator for at finde ud af, om du har adgangstiladelse.

Hvor ligger problemet?
Avatar billede kenp Novice
14. september 2002 - 19:58 #1
har du husket at give adgang for "gæster" uden brug af password, ellers er den ikke altid tilfreds med at give adgang!!
Avatar billede chsko6 Nybegynder
15. september 2002 - 11:25 #2
Hvordan gør man det? *s*
Avatar billede kenp Novice
15. september 2002 - 12:22 #3
Når du har delt din resource eks. c: så skal du give rettigheder for forskellige grupper (evt. alle), bagefter skal du gå i Start -> settings -> controlpanel -> Administravie tools -> computer manegment der finder du så brugere og grupper klik på brugere og se om Guest er blevet deaktiveret (hvis ja) så skal du aktivere den for ellers kan du ikke få lov til at komme ind på den!! (det sammen skal du gøre på den anden maskine hvis den også er XP eller win2k) og så skal du sørge for at have deaktiveret adgangs kodeord (ellers ksal man også bare til at huske på det)
Avatar billede rebecca Novice
22. september 2002 - 14:07 #4
hvis du har en firewall (er der i Win XP)skal der gives adgang i denne for at du får lov.
Avatar billede kenp Novice
14. januar 2003 - 15:09 #5
Husk at lukke spørgsmålet igen!!
Avatar billede rebecca Novice
30. april 2006 - 11:36 #6
måske tid at lukke