Erfaring med Kabelnettet
Kort og godt; jeg kunne godt tænke mig og høre nogle erfaringer omkring kabelnettet.dk. (både de gode og de andre)Den længere; Vi er en mindre boligforening der har haft kabelnettet.dk som udbyder igennem et år, og det har ikke altid været en lige stor fornøjelse. Det sidste stunt de har præsteret er at acceptere at der er problemer med vores net (ping ml.300 og 1800!), og derefter komme med diverse historier. Den første gik ud på at det bare var en frekvens der skulle ændres, og at de var igang med det, og det ville blive færdig lige om et øjeblik. 2 dage senere ringer jeg og får den samme, dog med beskeden; "hvis der ikke er sket noget fredag, så ring igen". Fredag ringer telefonen hos kabelnettet.dk, og de siger at de vil presse på for at få lavet den frekvensændring. Dette svar er efterhånden ikke tilfredsstilende da vores internet nu op 3. uge ikke har kørt. Fredag eftermiddag ringer supporten så tilbage og fortæller at det er en radiokæde der skal udskiftes, og at det skal foregår onsdag... Torsdag ringer telefonen igen hos kabelnettet, og denne gang lover de at det bliver fredag eftermiddag, og de lover at de ikke går før det virker. Fredag aften lyder 10 ping mod dr.dk på min:292, max 988, average 763, og jeg har intet hørt fra dem, og "supporten" har først åbent mandag klokken 10.
Kan man påstå at kabelnettet ikke lever op til titelen internetudbyder, og har vi en mulighed for at opsige samarbejdet uden opsigelsesfrist grundet kontraktbrud?
Jeg glæder mig til at høre alles mening om det firma, da jeg faktisk har hørt det omtalt som godt, men ikke selv har haft den oplevelse...
/Robert