Avatar billede r.hansen Nybegynder
14. september 2002 - 00:04 Der er 15 kommentarer

Erfaring med Kabelnettet

Kort og godt; jeg kunne godt tænke mig og høre nogle erfaringer omkring kabelnettet.dk. (både de gode og de andre)

Den længere; Vi er en mindre boligforening der har haft kabelnettet.dk som udbyder igennem et år, og det har ikke altid været en lige stor fornøjelse. Det sidste stunt de har præsteret er at acceptere at der er problemer med vores net (ping ml.300 og 1800!), og derefter komme med diverse historier. Den første gik ud på at det bare var en frekvens der skulle ændres, og at de var igang med det, og det ville blive færdig lige om et øjeblik. 2 dage senere ringer jeg og får den samme, dog med beskeden; "hvis der ikke er sket noget fredag, så ring igen". Fredag ringer telefonen hos kabelnettet.dk, og de siger at de vil presse på for at få lavet den frekvensændring. Dette svar er efterhånden ikke tilfredsstilende da vores internet nu op 3. uge ikke har kørt. Fredag eftermiddag ringer supporten så tilbage og fortæller at det er en radiokæde der skal udskiftes, og at det skal foregår onsdag... Torsdag ringer telefonen igen hos kabelnettet, og denne gang lover de at det bliver fredag eftermiddag, og de lover at de ikke går før det virker. Fredag aften lyder 10 ping mod dr.dk på min:292, max 988, average 763, og jeg har intet hørt fra dem, og "supporten" har først åbent mandag klokken 10.
Kan man påstå at kabelnettet ikke lever op til titelen internetudbyder, og har vi en mulighed for at opsige samarbejdet uden opsigelsesfrist grundet kontraktbrud?

Jeg glæder mig til at høre alles mening om det firma, da jeg faktisk har hørt det omtalt som godt, men ikke selv har haft den oplevelse...

/Robert
Avatar billede ahave Nybegynder
14. september 2002 - 00:12 #1
For 50kr om måneden, får man det vist ikke meget bedre/hurtigere. I forhold til prisen kan jeg kun sige at jeg er ovenud tilfreds, selvom jeg sagtens kan nikke genkendende til din kritikpunkter. Hvis du søger på Google, kan du finde en del information om kabelnettet.dk , som mest bærer præg af at være negativ. Men igen 50 kroner om måneden!
Avatar billede r.hansen Nybegynder
14. september 2002 - 00:20 #2
Det kan du have ret i.. Det er iøvrigt kun 49,- om måneden :-D, men det er bare ikke det værd lige nu. Det kan ikke engang tåle en sammenligning med et analogt modem..
Hvis man køber en meget billig ny bil, så forventer man vel også at den kan køre selvom den har været billigere end audi's topmodel..

Hvad ping tider har i? (f.eks. mod dr.dk, boomtown.dk og kabelnettet.dk)
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
14. september 2002 - 00:27 #3
jeg får timeout!?!?!?
Avatar billede r.hansen Nybegynder
14. september 2002 - 00:30 #4
hmm... Meget mærkeligt. Du har så nok også problemer med kabelnettet gætter jeg på? :-|
Avatar billede initializing Nybegynder
14. september 2002 - 00:31 #5
Kan so alm. folk få det? Og hvad koster det for hvilken fart? Er det ubegrænset download for bestemt antal kr.?

Er der ikke en som har en pris liste og kan sende til min mail?
m-l-r@ofir.dk

Tak :)
Avatar billede r.hansen Nybegynder
14. september 2002 - 00:34 #6
hmm.. Hvilken fart.. Det de opgiver er 10mbit, men når man ringer og gør opmærksom på at det ikke kører 10mbit, så får man en anden historie. Det er ubegrænset download til 49,- om måneden, men jeg tror ikke det er til enkeltpersoner (jeg går udfra at det er det du mener med alm. folk)
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
14. september 2002 - 07:23 #7
r. hansen - øhmn... jeg har stofanet!?!?!
Avatar billede popsy Novice
14. september 2002 - 09:19 #8
tdc-adsl 256/128, også timeout påkabelnettet.dk
Avatar billede r.hansen Nybegynder
14. september 2002 - 19:17 #9
Det er nok fordi at jeg er koblet op mod kabelnettet, at jeg kan pinge dem.. Jeg mente nu også de andre der var koblet op mod kabelnettet.dk, hvad er deres ping tider?
Avatar billede hemmeligheden Nybegynder
04. oktober 2002 - 17:13 #10
Jeg vil lige sige at nu er det jo en RADIOKÆDE du er koblet på!!!
Bliv koblet på fiber (lysleder) i stedet for, det er meget mere stabil.
Og ja de lover 10 Mbit/s, men IKKE til Internettet!!! HUSK LIGE DET.
Prøv selv at læs deres brochure RIGTIG godt IGEN!?
Det der står er, oversat til normalt sprog, at hastigheden KAN komme op på 10 Mbit/s. Men i gennemsnit lover de 2 Mbit/s til hver bruger til Internettet, og 1000 Mbit/s til deres Backbone.
Men internetfart på 2 Mbit/s er da også ganske godt, og så for 49,- pr./md.

Håber I kunne bruge det til noget, da jeg selv er igang med et samarbejde med Kabelnettet.dk
Avatar billede punqtured Nybegynder
27. oktober 2002 - 02:16 #11
At de skal "skifte frekvens" lyder umiddelbart som noget en tekniker lige logger på en dims et eller andet sted, og ændre. Det er ikke tilfældet. Da foreningen hænger på en radio-kæde, og radioerne er fastlåst på en frekvens, betyder det reelt, at de skal ud og skifte antenne i begge ender af linket. Der er en del faktorer, der spiller ind på valget af frekvens når man bygger en radio-kæde. Kort kan det siges, at jo længere afstand, des lavere frekvens skal man bruge. Desværre betyder lavere frekvens samtidig også større effekt-tab på radio-kæden, så det kan være at det simpelthen ikke kan lade sig gøre at smide jer op i et højere frekvensområde fordi der er for langt fra det sted de har en POP (Point Of Presence) og ud til selve foreningen.

Forslaget med at skifte til fiber er godt ... hvis man lige har råd til at købe X antal kilometer fiber og grave det ned. Det er vold-dyrt sådan noget, og så tror jeg bestemt I kan vinke farvel til priserne på 49,- om måneden.

Hvis det er sådan, at I i foreningen er enige om, at droppe kabelnettet.dk til fordel for en anden udbyder, så har jeg selv rigtig god erfaring med en relativt lille udbyder, der ikke gør så forfærdelig meget væsen af sig, ved navn Arrownet. Hvorvidt de kan levere dér hvor du bor aner jeg ikke, men du kan jo eventuelt kontakte dem og høre om det kan lade sig gøre, og hvad det eventuelt vil koste. Hvis i allerede har et kabelnet med etableret retur-vej, så kan jeg ikke forestille mig det kommer til at koste synderligt meget, da det i så fald kun drejer sig om 2 radioer og et par servere i en hovedstation. Lur eventuelt på www.arrownet.dk og se om der er priser eller noget derinde. De garanterer ihvertfald for, at man får den båndbredde man har bestilt. Jeg har selv 2 Mbps forbindelse, men jeg mener at de leverer forbindelser på mellem 256 kbps og 4 mbps til hver slutbruger. Og der er ikke noget med download-begrænsninger eller lignende ekstra-udgifter. Dog skal man betale 25 kr ekstra hvis man vil have fast public Ip, men det lever jeg med.
Avatar billede hemmeligheden Nybegynder
27. oktober 2002 - 19:57 #12
Det skal bare lige siges at hvis foreningen ligger på Vesterbro, så løber der allerede fiber på Vesterbrogade. Ellers skal de kontakte Kabelnettet og få et tilbud af dem!
Avatar billede popsy Novice
06. marts 2003 - 11:34 #13
Lukketid!!!
Avatar billede coolzone Nybegynder
16. juni 2003 - 22:27 #14
Vi har kabelnettet.dk i Lejerbo 248 på nørrebro og i starten var det godt men efterhånden som folk er kommet på holder deres løfter ikke en meter. Det er tooootalt langsomt. De har delt linierne ud ikke alene i ejendommen men imellem flere af deres kunder. Helt i starten lå vi mellem 4-6 Mbit men nu er den nede dagligt på en hastighed som en gammelt 56K modem kan slå.
Deres kundeservice er meget dårlig!!

Og vi må kostatere herude at deres "2Mbit oplevelse" kun er en enkelt oplevelse!!
Min mening er helt klart at hvis det eneste man gør er at checke mails i ny og næ samt at se på lidt hjemmesider så er det ok til 49.- pr. mdr. men hvis man er mere aktiv på nettet så kan det slet ikke betale sig. Man kan lave det 100 gange mere stabilt selv eller evt. finde en af de andre gode og kendte leverandøre. I Advedøre Stationsby har de indlagt 10Mbit på hver hustand (Upstream/Downstream) og hver hustand har reelt 10Mbit, jeg tror nok de giver omkring 250 pr. mdr. Det kan bedre betale sig i længden.

Ligeledes har der været mange forespørgsler på fast IP eller i det mindste dynamisk IP til kabelnettet. Gang på gang siger de "næste måned" men i snart 6 mdr. er der ikke sket en pind. Hører man til dem der har en server stående så kan den få lov til at samle støv fordi INGEN udefra kan få adgang til den idet man kun kobler sig op på deres router og dermed modtager en intern IP der ikke kan nås udefra.
Avatar billede muddyw. Praktikant
29. september 2003 - 16:01 #15
Hold jer langt væk fra kabelnettet. Vi bruger dem i vores andelsboligforening.
1) Deres lovede hastigheder holder ikke en meter og de har lukket alle porte til fildelingsservere (Kazaa, E-donkey osv.)
2) De er umulige at komme i kontakt i tilfælde af problemer. De vender aldrig tilbage på forespørgsler.
3) De har også lovet os fast IP eller offentlig IP-adresser for 4 måneder siden...der er ikke sket en s....De svarer heller ikke når vi henvender os til dem.