Avatar billede hardsoft Nybegynder
13. september 2002 - 16:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP TIL MSSQL/ACCESS

Jeg kører en Access database, som er sammenkædet med en række ms-sql-tabeller...

Mit kæmpe problem er, når en af mine formularer har oprettet en post i en tabel, kan posten ikke slettes eller ændres af access selv længere...

Jeg regner med der er noget galt med min form-opsætning, men hvad ved jeg ikke...

Jeg kan godt gå ind i SQL Server Query Analyzer og udfører sql-sætninger, der sletter posten, og derved få den fjernet fra tabellen i access. Men access kan altså ikke slette den selv...

Hvis jeg derimod går ind i tabellen direkte fra access og opretter en post, kan jeg godt slette den igen... Derfor må det være formularen der fucker et eller andet op - men hvad ?

Det er meget vigtigt for mig, at jeg får dette til at virke!
Avatar billede sjap Praktikant
13. september 2002 - 18:41 #1
Prøv at se i formularens egenskaber under fanebladet "Data". Her er det muligt at angive "Tilladsletninger", der i dit tilfælde selvfølgelig skal være sat til "Ja".
Avatar billede sjap Praktikant
13. september 2002 - 18:43 #2
Bare lige en tilføjelse: Hvis du bruger en engelsk version af Access hedder punktet "AllowDeletions".  :-)
13. september 2002 - 21:04 #3
Jeg har oplevet præcis det samme som du et par gange. De fleste gange blev problemet løst, da jeg oprettede et Timestamp-felt i tabellen. Et timestamp felt er blot et ekstra felt i tabellen, som f.eks. kan kaldes "Timestamp" og have datatypen "Timestamp".

Men i et enkelt tilfælde hjalp dette ikke og jeg måtte i stedet lave en knap, som udførte Delete-sætningen (ligesom du kan i Query Analyzer). Brugerne var fint tilfredse med dette, selvom det var lidt utilfredsstillende ikke at kunne finde en forklaring.

/Thomas
Avatar billede nih Novice
13. september 2002 - 21:52 #4
Jeg har oplevet det samme, og løste problemmet ved at tilføje ALLE felter til formen. Dem jeg ikke skulle bruge lavede jeg 'usynlige'

Ved ikke om det virker, men det hjalp i mit tilfælde.

Niels
Avatar billede hardsoft Nybegynder
14. september 2002 - 11:31 #5
Ingen af forslagne gav resultat :(
15. september 2002 - 21:50 #6
Niels-> "Tilføje alle felter til formen"...hmm, det vil jeg prøve næste gang :o)
Avatar billede itfree1 Nybegynder
16. september 2002 - 11:19 #7
det vil være nemmere hvis man kunne se alle dine referrancer i den database

du kunne prøve DB - ref her http://www.solutions2all.dk/tools.asp

måske det kan bruge det er et genialt tools
Avatar billede hardsoft Nybegynder
25. september 2002 - 16:59 #8
luk