Avatar billede sbay Nybegynder
13. september 2002 - 12:11 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

ITF på Internettet

Jeg sidder og bakser med at få ITF på internettet - hvordan hele hule h...... gør man det??? Jeg mener bestemt det skulle være forberedt til det, men det lykkes ligesom ikke så vel i øjeblikket!!!

Hjælp!
Avatar billede cdelicht Nybegynder
13. september 2002 - 12:46 #1
Start med at tjek .WebPath dokumentet.
Avatar billede sbay Nybegynder
13. september 2002 - 12:48 #2
hvor finder jeg det?
Avatar billede cdelicht Nybegynder
13. september 2002 - 12:58 #3
Under administration, keywords, jeg tror det er Globals
Du skal desuden have en Web rolle (hedder vist nok ITFWeb...)
Avatar billede sbay Nybegynder
13. september 2002 - 13:11 #4
hmmm, nu har jeg rettet .webpath, og WebUser er stadig markeret på rollelisten men den kan stadig ikke finde siden. Hvis jeg laver en ny tom form og previewer den i browseren virken den - men kun den. Hvis jeg gør det tilsvarende med et view kan den ikke finde siden! Jeg er ikke så rutineret ud i ITF at jeg har den fjerneste anelse om hvad der er galt!
Avatar billede cdelicht Nybegynder
13. september 2002 - 13:16 #5
Er dit dokument markeret til at blive vist på siden?
Nederst på formen er der (i Notes) et felt hvor du skal angive om dokumenet skal vises på Web. Sæt det til Yes og lad blot de øvrige felter der kommer frem være som de er.
Avatar billede sbay Nybegynder
13. september 2002 - 14:02 #6
ja, de er markeret til YES, men det der bekymrer mig er, at der ikke engang bliver vist et Frameset eller sådan noget!
Avatar billede cdelicht Nybegynder
13. september 2002 - 14:06 #7
åbn et dokument i Notes og vælg Actions->Preview in Webbrowser... så ser du om du overhoved kan vise noget på web.
Avatar billede sbay Nybegynder
13. september 2002 - 14:11 #8
Så siger den: This view is hidden from the web! - og det må man jo sige ja til!
Avatar billede sbay Nybegynder
13. september 2002 - 14:27 #9
Men hvor er den Property der åbenbart gemmer den for webben - jeg kan ikke lure den nogle steder?
Avatar billede cdelicht Nybegynder
13. september 2002 - 14:36 #10
Det er ikke en property men et viewtemplate der styrer fremvisning af et view i ITF. I øvrigt via en form samt en række parametre der sikrer at kun web-views bliver vist på web :-)
Det er temelig kompleks, og da jeg ikke har det installeret kan jeg ikke guide dig yderligere herfra. Tag evt. kontakt med din forhandler og få dem til at forklare dig det. Så får du også tjekket deres viden, for det er komplekst og svært at foklare hvis man ikke er helt inden i det selv :-)
Avatar billede sbay Nybegynder
13. september 2002 - 14:41 #11
ok - men du skal i hvert fald have tak for at du prøvede - Min personlige holdning er, at ITF blot komplisere det elelrs udemærkede standard Notes - bare min mening ;-)
Avatar billede cdelicht Nybegynder
13. september 2002 - 14:49 #12
Nja... Måske udvider de bare stf. Notes til noget mere end det er tiltænkt, nemlig et færdig rammesystem der er helt parameterstyret. Det er ikke så meget anderledes end at arbejde med f.eks. SAP/R3.
Får du først fat i ideen i ITF er det faktisk ret smart, ikke mindst fordi det er så konsistent. Det er der ikke mange andre Notes systemer der er, heller ikke de systemer der kommer fra Lotus selv - bare min mening ;-)
Avatar billede mmmtm Nybegynder
13. september 2002 - 15:03 #13
Lige en kommentar: Der er altså en proberty til "Hide design elements from web browsers, i 3. faneblad når man højreklikker på et view/form/mm. i oversigterne...
Avatar billede cdelicht Nybegynder
13. september 2002 - 15:09 #14
Åh ja, det er rigtigt og den benytes flittigt i ITF. Der er således et sæt views og forms til hhv. Notes og Web(!).
Du burde faktisk kunne få vist noget i Web ved at skrive stien direkte i browseren bare du bruger navnet på web view og -form du ønsker at bruge. De hedder vist alle noget med .AppWCxxxx.....