Avatar billede starknight Nybegynder
13. september 2002 - 12:04 Der er 1 løsning

USB ad omveje på NT.

Det er jo dyrere at prøve sig frem, end at spørge, så derfor:
Jeg har sadlet en NT 4.0 op på en bærbar (P120).
Den er jo en herlig gammel dreng med 2 PCMCIA slots.....og så tænkte jeg om NT vil æde en USB-port via PCMCIA ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. september 2002 - 14:24 #1
Jeg tvivler voldsomt.

En stationær PC med NT4 ville jo heller ikke kunnet forstå en USB port på et PCI kort f.eks.
Det drejer sig om hele idéen bag USB´s "plug 'n' play" princip, hvor operativsystemet skal kende den hardware der sættes i USB porten automatisk. Og NT4 aner ikke hvad USB er for en størrelse, så den vil heller ikke kunne genkende hardware på porten.

Men der er jo ingen regel uden undtagelser, så det kan da være......

Du må kunne se mere om det på hjemmesiden for en given producent af USB PCMCIA kort.

I.f.m. USB og NT4 kan jeg også henvise til: http://www.eksperten.dk/spm/232729