Avatar billede maz21 Nybegynder
13. september 2002 - 10:11 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Notes går ned

Jeg har store problemer med Lotus Notes. Nogen af mine brugere går ned 6-8 gange om dagen i Lotus Notes og bliver nød til at genstarte. Jeg har prøvet at geninstallere HELE computeren og det kører også fint i et par uger men derefter begynder de at gå ned igen. Jeg har efterfølgende diskfragmenteret dem men det har desværre ikke hjulpet på problemet. Computerne kører Windows 98 SE med 128mb ram.

Hvad kan der gøres??
Avatar billede roed Nybegynder
13. september 2002 - 10:14 #1
Hvad version af Notes er et???
Avatar billede maz21 Nybegynder
13. september 2002 - 10:14 #2
Undskyld det glemte jeg vist lige at skrive men det er vesion 5.10
Avatar billede cdelicht Nybegynder
13. september 2002 - 10:46 #3
Noget der måske vil hjælpe er, at lade notes starte via en .bat fil hvor du først sletter cache.dsk. (det gør det i hvert fald ikke dårligere!)
Notes.bat: (tilret om nødvendigt)
del c:\lotus\notes\data\cache.dsk
c:\lotus\notes\notes.exe

Skift ikon på shortcut'et til bat filen ved at vælge ikon fra notes.exe.
Avatar billede maz21 Nybegynder
13. september 2002 - 13:05 #4
cdelicht -> Det virker ikke helt godt hver gang, nogen gange skal den genstartes alligevel på den måde. Ellers et godt forsøg :-) Jeg har selv fundet et program på Lotus´s hjemmeside som hedder ZapNotes. Den lukker alle processor som Notes har startet. Den virker rigtig godt...
Avatar billede cdelicht Nybegynder
13. september 2002 - 13:10 #5
Ja, den bruger jeg også :-)
Men det forhindrer ikke Notes i at gå ned :-(
Bat filen sikrer blot at cachen er slettet når Notes er gået ned. Det sikrer ZapNotes nemlig ikke ;-|
Avatar billede cdelicht Nybegynder
01. oktober 2002 - 07:50 #6
I øvrigt så dør Notes ind imellem - det er en af udfordringerne ved at arbejde med produktet :-)
Tjek din version af SE med de øvrige brugere, og/eller opgrader til Notes 5.0.11...
Avatar billede notesguru Nybegynder
03. oktober 2002 - 12:36 #7
Det er jo egentligt ikke et problem, men nærmere en facalitet :-)
Avatar billede maz21 Nybegynder
03. oktober 2002 - 13:40 #8
Nu har jeg opgraderet alle de maskiner hvor Notes gik ned flere gange om dagen far win98 til win2000 og nu kører de upåklageligt. Ikke et eneste nedbrud i over en uge. Så "facaliteten" forsvinder desværre når man kører 2000 ;o)
Avatar billede cdelicht Nybegynder
03. oktober 2002 - 15:18 #9
Så er det vist tid til at lege "julemand" og uddele point (eller ihvertfald lukke spørgsmålet) :-)
Avatar billede roed Nybegynder
03. oktober 2002 - 20:56 #10
Aaahhrr, cdelicht! Du behøver vidst ikke ligefrem tigge om points. Du har jo rigeligt i forvejen, gamle jas ;o)
Avatar billede cdelicht Nybegynder
04. oktober 2002 - 07:59 #11
Overså du min smiley? :-)))) Nå, det var nu for at opnå en reaktion i retning af at få lukket spørgsmålet, men det lykkedes vist ikke :-((((((
Der er alt for mange "?" der ikke bliver lukket selv om svaret er givet og accepteret. Giv dine point til hvem du vil, bare du lukker ?'et - jeg er træt af alle dem som ikke lukker efter sig !!!!
Avatar billede cdelicht Nybegynder
04. oktober 2002 - 08:01 #12
Undskyld, roed. Det er jo slet ikk' dit "?" *G*
Avatar billede maz21 Nybegynder
04. oktober 2002 - 08:46 #13
Cdelicht-> Lad os så dele pointene, du gjorde i det mindste et forsøg på at hjælpe mig... Tak for hjælpen til alle i andre også....