Avatar billede sunek Nybegynder
15. september 2000 - 00:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af checkbox til database

Jeg har en side, hvor de enkelte medlemmer af et ungdomsråd, skal kunne redigere deres profil, dvs tlfnr, adresse osv.
I de felter hvor det drejer sig tekst (tlfnr., adresse osv.) er der ingen problemer med at opdatere til databasen.

Men der også nogle felter hvor man i en checkbox, kan krydse af hvilke poster man har i rådet. Jeg kan ikke få dem til at opdatere de tilsvarende felter i databsen.

Her er et eksempel på koden:

<input type=\"Checkbox\" name=\"formand\" size=\"40\" value=\"True\" <% If rsvis(\"Formand\") = True Then %> checked<% End If %>>

der er selvfølgelig en form-kode, der sender det til nedenstående kode.

<%
stFormand = request.form(\"formand\")

If stFormand = \"\" then
stFormand = False
end IF
%>

<!--#INCLUDE virtual=\'ur/log/dbconn.asp\'-->

<% SQLret = \"UPDATE medlemmer SET formand = \"& stFormand &\" WHERE (ID = \" & stID & \");\"
        Set rsret = DBConn.Execute(SQLret)
        Response.Redirect \"medlemmer.asp\"
        rsRet.Close
        Set rsRet = Nothing%>

<!--#INCLUDE virtual=\'ur/log/dbconn_lukke.asp\'-->

Når jeg gør sådan får jeg denne fejlmelding:
Der er for få parametre. Der var ventet 1.

Jeg har også prøvet at sætte \' omkring; sådan her: \'\"& stFormand &\"\'
så får jeg denne fejlmelding.
Datatyperne stemmer ikke overens i kriterieudtrykket

I den rigtige kode opdateres \"tekstfelterne\" i samtidig med checkboksene, men det har vel ingen betydning?

På forhånd tusind tak for hjælpen
Avatar billede kasseper Nybegynder
15. september 2000 - 08:45 #1
Hvilken slags type er formand i databasen, er det en true false (eller på dansk Ja/Nej) ? Er det en access base eller en SQL ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. september 2000 - 10:12 #2
Problemet er, at ikke afkrydsede checkboxe, ikke kommer med over som en værdi, de er tomme.
Og ellers har de værdien \"on\".

Så du skal nok udvide din if til

    If stFormand = \"\" then
      stFormand = false
    else
      stFormanf = true
    end IF

hvis ellers de 2 vædier giver mening i SQL-udtrykket.
                      %>
Avatar billede sth Novice
15. september 2000 - 12:44 #3
Husk lige at hvis du bruger access på dansk, skal du bruge sand og ikke True, dog hvis du har dine asp filer på hotel, og hotelet bruger windows på engelsk skal du skrive true