Avatar billede gixmo Nybegynder
12. september 2002 - 17:12 Der er 7 kommentarer

Hjemmeside

Jeg er ved at lave en hjemmeside... Hvor man skal kunne bestille noget... men hvordan kan jeg få dem til at sende deres oplysninger til mig... via hjemmesiden... Jeg bruger Front Page
Avatar billede sukos Juniormester
12. september 2002 - 17:15 #1
Vil anbefale at du bruger noget serversidescript. Måske der netop er et sådan script til rådighed der hvor du har domæne?
Avatar billede 7th Praktikant
12. september 2002 - 17:17 #2
Den nemmeste løsning er sikkert en form for email form, hvor brugeren indtaster oplysningerne, og så sendes disse oplysninger direkte til din email. Som sukos siger, skal du så have fat i noget serverside scripting. Jeg ved ikke, men måske kan det også lade sig gøre via javascript.
Avatar billede sukos Juniormester
12. september 2002 - 17:17 #3
I  frontpage laver du en formular, a'la':
<form action="bestil.php" method="post">

.............allle dine form felter.............

</form>

Så vil bestil.php "sørge for" hvad der skal gøres.
Avatar billede sukos Juniormester
12. september 2002 - 17:18 #4
Man kan godt i javascript, men det er slet ikke lige så "sikkert" som med serverside-script
Avatar billede sthen Nybegynder
12. september 2002 - 17:18 #5
Jeg ville anbefale dig at få lukket alle de andre spørgsmål du har stillet her på Eksperten.

Det eneste spørgsmål du har delt point ud på, har du givet point til dig selv RESTEN er endnu åbne.

Få lige det klaret først - så vil vi gerne hjælpe dig.
Avatar billede sukos Juniormester
12. september 2002 - 17:20 #6
hmm, :O) Lyder som om du ved du snakker om, sthen, så det lyder som en rigtig god ide!
Avatar billede sim00n Praktikant
17. december 2002 - 13:38 #7
Prøv at tjekke www.hostedscript.dk - det er svaret..