Avatar billede medusa Nybegynder
11. september 2002 - 14:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Se view fra en anden db

Hejsa, jeg har følgende problem som jeg håber nogen kan hjælpe med:

Jeg har mange databaser med samme template. Hver af disse databaser har et hjælpe dokument ("brugerforvirring"). Alle disse dokumenter vil jeg gerne samle i én database (Help-db). I min database for eks. afdelingen PR, linke i mit outline til viewet i min Help-db. MEN...Når PR åbner viewet skal de ikke kunne se de øvrige afdelingers hjælpe dokuementer.
Hvordan kan jeg fortælle viewet i min Help-db hvilken database der er ved at åbne viewet??

(håber det giver mening)
Avatar billede cdelicht Nybegynder
11. september 2002 - 15:39 #1
Du skal sørge for at markere dit hjælpe dokument/view med en unik nøgle der referer til den enekelte db som åbner.
Hvis alle db's bruger samme template kan du f.eks. angive databasens filename som nøgle. Navnet fås med f.eks. @DbName
Knappen til at åbne viewet i din Help-db må så bruge db-filename som nøgle til at vise dokumentet, brug f.eks. @Command([FileOpenDatabase]; server : database  ; viewName ; key ; newinstance ; temporary )
Avatar billede medusa Nybegynder
12. september 2002 - 08:15 #2
Nah, det var ikke lige det jeg havde tænkt mig. Jeg er ikke interesseret i at åbne help-db, bare få oversigten/dokumentet vist i venstre frame i min database. Jeg har prøvet med et embeddedview, som virker fint, hvis det altså ikke lige var fordi den jo viste alle help-doc, når jeg kun skal have vist det help-doc som vedr afdelingen (databasen).
Avatar billede medusa Nybegynder
24. september 2002 - 11:18 #3
Har fantastiske lederevner, så jeg har givet hovedpinen til en anden *G* Så kan der komme friske øjne på sagen.