Avatar billede sxkp Nybegynder
11. september 2002 - 12:20 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Læse multibel selection på serversiden.

Hejsa

Jeg har et mindre problem, som jeg håber der er nogle der kan hjælpe med.

Jeg skal på serversiden løbe en løkke igennem som går ud og foresprøger i en database for hver af de valgte objekter i min select-liste.

Selve input felterne ligger i en selvstændig fil "search_advanced_input.asp" der linker til "search_advanced_list.asp" som skal generere resultat listen.

Uddrag af input siden (Dette fungere):
<select size="3" multiple name="selectprodukt" style="width:120;"><%

SQLstmt="SELECT * FROM produktgruppe ORDER BY gruppe ASC"
Set objRS=objConn.Execute(SQLstmt)
Do While Not objRS.EOF
%>
<option value="<%=objRS("id")%>"><%=objRS("gruppe")%><%
objRS.MoveNext
Loop
Set objRS = Nothing
%>
</select>

Uddrag af resultat filen (Det fungere ikke)
searchword = Request.Form("searchword")

if Not request.form("selectprodukt") = "" then
For i = 1 To Request.Form("selectprodukt").Count
  sqlstmt = "SELECT * FROM produkt WHERE ((navn LIKE '*" & searchword & "*' OR beskrivelse LIKE '*" & searchword & "*') AND gruppe = " & Request.Form("selectprodukt")(i) & ")"
  set objrs = objconn.execute(sqlstmt)
  if not objrs.eof then
    'et eller andet
  end if
  do while not objrs.eof
    'et eller andet
  loop
  set objrs = nothing
next
end if

/SXKP
Avatar billede happycow- Nybegynder
11. september 2002 - 13:26 #1
Bare en lille note:

Det er dumt at skifte "Scripting Context" flere gange i træk da det sænker serverens produktivitet.

Altså:

<%
  Do While NOT objRS.EOF
  %>
    <%=objRS("felt")%><br />
  <%
  Loop
%>

Er FY FY skamme!
Avatar billede sxkp Nybegynder
12. september 2002 - 09:12 #2
Spørgsmålet er lukket, da jeg i mellemtiden har fundet en løsning.