Avatar billede jakobsen Nybegynder
11. september 2002 - 01:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

boot til installation

hej

jeg har en 120 mhz box jeg gern vil have installeret freebsd på.
den kan ikke boot på cd rom, og hvis jeg laver bootdisk til den, siger den at kernel'en ikke findes, noget med at det er en gammel kerne den skal bruge.. hvordan fixer jeg så jeg kan installer?
Avatar billede extigy Nybegynder
21. oktober 2002 - 13:16 #1
Hvis du har netkort i kan du instalere over netværk, jeg ved ikke lige hvorfor du ikke kan instalere fra den bootdisk, det plejer at virke :|
Avatar billede extigy Nybegynder
21. oktober 2002 - 13:32 #2
Avatar billede deltadk Nybegynder
20. november 2002 - 08:26 #3
Jeg har en 486'er DX2, den kan snild køre FreeBSD 4.7, jeg kunne heller ikke boot fra CD-Rom. For at boot fra floppy, skal du på skal du bruge mfsroot.flp og kern.flp, du kan læse hvordan her. http://www.freebsddiary.org/bootfloppies.php