Avatar billede lerchedahl Nybegynder
10. september 2002 - 22:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

tillader ikke POST

jeg har et lille php script liggende på min apache server, som gør at folk kan tilføje et link til en liste på en side.

men jeg får denne fejlmeddelelse:

Method Not Allowed
The requested method POST is not allowed for the URL /links/add.php3.

Har det noget med CHMOD at gøre, eller hvordan?

/lerchedahl
Avatar billede sjh Nybegynder
10. september 2002 - 22:53 #1
Avatar billede martin Nybegynder
12. september 2002 - 22:49 #2
Det har noget med serveropsætningen at gøre.

Hvis du har webhotel hos en udbyder, så kontakt dem for at få dem til at sætte serveren op til at godtage POST metoden.

Hvis du selv har en apache server, skal du igang med <Limit>
http://httpd.apache.org/docs/mod/core.html#limit

Det må være noget i stil med:
<Limit POST GET>
Allow from all
</Limit>

(i en .htaccess fil eller ligende)

./martin
Avatar billede sukos Juniormester
13. september 2002 - 16:12 #3
Eller:

<Directory "/var/www/dir">
<Limit POST GET>
Allow from all
</Limit>
</Directory>
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
19. september 2002 - 03:39 #4
skal jeg bare indsætte dette:

<Limit POST GET>
Allow from all
</Limit>

i en .htaccess fil og lægge den det samme directory som min php fil?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. september 2002 - 07:51 #5
nemlig.
Avatar billede sukos Juniormester
19. september 2002 - 18:17 #6
Hvis ellers du har husket at tillade .htaccess for det dir! (:O]
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
21. september 2002 - 00:58 #7
det har jeg nok ikke, for jeg må ikke oprette en fil uden extension i mappen - hvordan løser jeg det?
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
21. september 2002 - 01:04 #8
det er i.ø. ikke manglen på extension der er ulovligt, det er punktummet foran filnavnet...

hvordan tillader jeg .htaccess for et dir?
Avatar billede sukos Juniormester
21. september 2002 - 02:02 #9
I din httpd.conf laver du flg.:

<Directory "E:/www/test">
AllowOverride All
</directory>

Stien ændrer du selvf. til dit eget brug.
Du kunne også sætte AllowOverride All for default web-root, (htdocs), men så vil Apache kikke efter en .htaccess i alle mapper ved hver request
Avatar billede martin Nybegynder
21. september 2002 - 21:30 #10
Ja, .htaccess skal være i samme mappe.

Problemet med at du ikke kan oprette .htaccess, skyldes nok Windows. Opret new.htaccess og ændre navn på den i dit FTP program.

./martin
Avatar billede sukos Juniormester
21. september 2002 - 21:33 #11
Hvis du har problemer med at lave en .htaccess fil i windows, (3'eren, 95, 98, ME) kan du altid bruge edit.com til at oprette filer uden fornavn elelr efternavn.