Avatar billede kludder Nybegynder
10. september 2002 - 20:39 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

link fra en flash fil til en anden i et andet windue

Hejsa Jeg skal have lavet en link i en swf fil, som skal give en komando til en anden swf fil i et andet windue

Jeg har lavet et lille eksempel som jeg gerne vl have lavet færdigt §:)

Det skulle være lige til at gå til §;) Jeg har skrevet mit ynkelige forsøg på hvad der skal ske i <<tekst>>

Siden kan ses her
http://www.3diva.dk/eksperten/link_index.html

og filerne kan hentes i en zip fil her
http://www.3diva.dk/eksperten/link.zip

svaret kan sendes til kludder@3diva.dk
Avatar billede mat Nybegynder
10. september 2002 - 20:59 #1
sikke noget stads, men det kan være denne tråd kan belyse sagen for dig:

http://board.flashkit.com/board/showthread.php?threadid=111324
Avatar billede kludder Nybegynder
10. september 2002 - 21:10 #2
Mat >> stads ??  Når man trykker på left skal den give en besked i right om at gå til frame 2,,, og i right skal der stå den skal gå til lift swf i frame 2 !!

Det er da simpelt, jeg er ikke til alle de engelske sider §:)  Kan du ikke lave et eksempel i de filer der er ?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. september 2002 - 23:10 #3
getURL (\"java script:top.rigth.movie.TGotoFrame(\'_level0\',1);\");

FlashNavn er det ID der står i htmlkoden!!! I det følgende er navnet \"movie\":

<OBJECT classid=\"clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000\" codebase=\"http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0\" WIDTH=300 HEIGHT=200 NAME=movie id="movie">

Husk desuden at javaScript er casesensitive - Så ingen slinger med store og små bogstaver.

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. september 2002 - 23:11 #4
Så simpelt kan det gøres. Husk selv at indsætte id="movie" og ret navnene på så det er den ramme filmen "movie" ligger i der histtes på.

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. september 2002 - 23:11 #5
Og så virker det KUN i IE - Det kan aldrig virke i NS.
Avatar billede kludder Nybegynder
11. september 2002 - 08:55 #6
hej nikolaj  Kan du ikke indsætte det i de filer jeg lagt på nettet ?

Man skal bare klikke på den venstre knap, der giver besked til den højre der igen giver besked til den venstre §8)

Det er ok med kun IE §;)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. september 2002 - 09:46 #7
Et par småfejl... Indsæt følgende på knappen i venstre :

on (release) {
    getURL("java script:top.right.movie.TGotoFrame('_level0',1);", "right");
}

Og så i højre ramme :

<object id="movie" classid="clsid:D2..

/Nikolaj
Avatar billede hoejrup Nybegynder
11. september 2002 - 10:33 #8
Her er din løsning: http://www.eksperten.dk/spm/192503

/per
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. september 2002 - 10:38 #9
Når nu det kun virker i IE kan jeg på ingen måder se det er en federe løsning end min meget korte :

on (release) {
    getURL("java script:top.right.movie.TGotoFrame('_level0',1);", "right");
}
Avatar billede kludder Nybegynder
11. september 2002 - 11:39 #10
tak for budene, men kan i ikke sætte dem ind i det eksempel jeg har lavet ??????

det er meget nemmere at se hvad der skal ind hvor så §:)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. september 2002 - 11:39 #11
smid en mail, så jeg kan sende filen til dig.
Avatar billede kludder Nybegynder
11. september 2002 - 16:01 #12
cool §:)

Den står i toppen §;)  kludder@3diva.dk
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. september 2002 - 16:04 #13
Du lå klar, så de er såmænd sendt :)
Avatar billede kludder Nybegynder
12. september 2002 - 09:28 #14
Den er fin du §:) Men jeg har ikke været hjemme igår, men tjekker den når jeg kommer hjem §;)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. september 2002 - 09:29 #15
Det er bare lækkert :)
Avatar billede kludder Nybegynder
12. september 2002 - 18:00 #16
hej nikolej

Har lige kigget på den, men noget er galt §:(  Den viser ikke left knappen, og når jeg kigger i html filen kan jeg ikke se noget javascript ?

Er det de rigtige filer du har sendt ?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. september 2002 - 18:37 #17
Prøver lige igen så...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. september 2002 - 18:40 #18
Tror nu nok det var de rigtige filer. Anyway, så nej der er intet som helst javascript i den leftframe. Det hele er sat ind på selve knappen.

Nemlig som allerede skrevet

on (release) {
    getURL("java script:top.right.movie.TGotoFrame('_level0',1);", "right");
}

/Nikolaj
Avatar billede kludder Nybegynder
18. september 2002 - 21:36 #19
Jeg har lagt de filer du har sendt ud på
http://www.3diva.dk/eksperten/bud2/link_index.html

Og jeg har kigget i den left.fla fil der er med og der kan jeg helder ikke se følgende code:
on (release) {
    getURL("java script:top.right.movie.TGotoFrame('_level0',1);", "right");
}
nogle stedder ??? Hvilken version af flash bruger du ?
Avatar billede kludder Nybegynder
18. september 2002 - 23:08 #20
glem den sidste mail §;) et eller andet gik galt *GG*

Har rodet med det nu og det er da HELT klart det nemmeste §;)

men kan du ikke til sidst lige forklare denne linie:
getURL("java script:top.right.movie.TGotoFrame('_level0',1);", "right");

de første: (top,right,movie) hvad siger de ?

næste: (level,1) er det laget i selve flash filen ?

den sidste: (right) er det "frame" navnet ?

så er poitne vel tjent §;)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. september 2002 - 00:24 #21
top = javascripts øverste element i et vindue - over f.eks frames.
right = navnet du selv har givet rammen.
movie = det ID="movie" jeg har sat ind i flashkoden
_level0 = Er hovedfilmen i din flash
1 = den frame du vil gå til i flashfilmen :)

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. september 2002 - 00:26 #22
For lige at uddybe "top"

Et vindue kan bestå af flere elementer.

Top er det øverste.
Under det kommer frames/rammer
Herunder igen kommer selve siden - Dvs body/head osv.

Rammer kan så tilgåes ved enten at bruge top :

top.RAMMENAVN eller parent.RAMMENAVN.

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. september 2002 - 00:28 #23
En ganske ofte fejl i javascript er at folk tilgår "window" som det øverste element - Den går ikke. Elementerne starter fra toppen.-
Avatar billede kludder Nybegynder
22. september 2002 - 03:01 #24
den er i vinkel du §;) tak for hjælpen
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. september 2002 - 09:13 #25
no problemos :)