Avatar billede danielks Nybegynder
10. september 2002 - 14:46 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Validering af emails

Jeg skal bruge et script der loader en txt fil...
Læser alle emailadresserne delt af ,

og sletter emailene der ikke findes...
Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
10. september 2002 - 14:47 #1
hvad mener du med findes... at de ikke er korrekte eks. uden et @ eller??
Avatar billede danielks Nybegynder
10. september 2002 - 14:56 #2
nej at den tjekker om adressen findes !!!

Spammere bruger det til ulovlige formål ved jeg...
Skal blot frasortere opdigtede adresser...
Avatar billede limemedia Nybegynder
10. september 2002 - 15:01 #3
har du set menupunktet "Overfør til Sharksforum" ?
Avatar billede fangel Nybegynder
10. september 2002 - 15:38 #4
hmm... mener at mail() returne 0 hvis mailen IKKE kunne sendes, og 1 hvis mail findes...

men her er noget af scriptet...

<?php
$fil = "din_fil_hvor_mailsne_staar.txt";
$indhold = readfile($fil);
$ex = explode(",",$indhold);
£i = 0;
while(count($ex) > $i){
  //valider mail...
  $i++;
}
echo "mails tjekket...";
?>

har ikke lige tid til at lave et script der tester mails, men kig i PHP manualen...

Morten
Avatar billede fangel Nybegynder
10. september 2002 - 16:04 #5
kommentar til PHP Manualen...

I have found that the "mail" function returns a value of 1 whenever it is successful, and NOTHING when there is in error (in the e-mail address at least).  See below:
=======================
/* Mail it! */
$mail_val="";
$mail_val=mail("$TO_NAME <$TO_EMAIL>", "$SUBJECT", "$MESSAGE_BODY", "$headers");
echo "Mail Value = $mail_val

";
if ($mail_val != 1) {
echo "UH, oh... bad e-mail address!";
}
=======================
When the e-mail is sent fine, the variable $mail_val will return as "1".
When the e-mail doesn't send (in this case I used a name with no @ in it such as "testingemailexample.com"), $mail_val will return as "".

------

Morten
Avatar billede danielks Nybegynder
10. september 2002 - 16:56 #6
Den tjekker jo ikke om emailen findes...
Avatar billede danielks Nybegynder
10. september 2002 - 16:57 #7
Den skal ikke blot se om det evt. kunne være en eksisterende mailadresse... men også at de er det....

Jeg ved denne funktion findes... Spammere bruger det, kan bare ikke finde noget om det nogen steder...
Avatar billede danielks Nybegynder
11. september 2002 - 10:10 #8
Nogen svar ???
Avatar billede limemedia Nybegynder
11. september 2002 - 10:15 #9
du kunne jo kigge på www.ljweb.com/?Ref=usefulscripts - der er metoden til at verificere emails...
Avatar billede danielks Nybegynder
11. september 2002 - 10:21 #10
Der er copyright på...Although, no file or content may be re-distributed without our explicit consent
Avatar billede limemedia Nybegynder
11. september 2002 - 10:32 #11
prøv at se mit navn, og linkets navn... hvem tror du der har lavet scriptet og hele siden ? :) re-distributed er at du sælger mit program, dét må du ikke. Du må gerne bruge det
Avatar billede danielks Nybegynder
11. september 2002 - 12:14 #12
ja men så må jeg heller ikke sælge det med i en pakke til en køber vel ???
Avatar billede danielks Nybegynder
11. september 2002 - 12:16 #13
Jeg laver hjemmesider for andre... Så jeg kan vel ikke bruge et copyright script vel ???
Avatar billede danielks Nybegynder
13. september 2002 - 16:20 #14
hallo....
Avatar billede limemedia Nybegynder
13. september 2002 - 16:23 #15
du må ikke tage penge for mit script, kun for andres... Hvis du skal sælge det, kan du snakke med mig så finder vi ud af en favorabel ordning... Hvis du inkluderer det uden at tage penge for det, må du heller ikke fjerne mit navn i koden.
Avatar billede danielks Nybegynder
13. september 2002 - 21:42 #16
det duer ikke så....
Avatar billede limemedia Nybegynder
14. september 2002 - 05:59 #17
så det du vil er, at have et system der virker og som du må videresælge til dine kunder ? og det skal vi lave til dig gratis ?
Avatar billede danielks Nybegynder
14. september 2002 - 10:29 #18
tja... 45 point.... Hvis copyrighten frafalder...
Avatar billede limemedia Nybegynder
14. september 2002 - 10:35 #19
det var ment som en joke, ikke ?
Avatar billede simob Nybegynder
14. september 2002 - 10:42 #20
danielks brug nu hovedet! Det er en af grundene til at du har det.

Ven af LJ
Avatar billede danielks Nybegynder
16. september 2002 - 11:16 #21
Nå ok... men jeg kan ikke bruge et copyright bundet script til noget...
Andre med gode forslag...

Skal nok skrive fremover at jeg vil have en open source, kode.... Hvilket dette også er men man må ikke ændre i det... cool...

Ljweb får 20 point for svaret indtil nu...
Avatar billede danielks Nybegynder
17. september 2002 - 08:59 #22
Der er gået en uge, uden svar jeg kan bruge... Giver dog 20 point til LJWEB