Avatar billede go Nybegynder
10. september 2002 - 14:41 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Frame

Hvordan for jeg den her til at være i en frame.

Altså det her er "midt" af siden. og det skal være sådan at der kommer frame på så man kan køre op og ned på siden i midten.

<table border=0 cellpadding=0 cellspacing=0 width="100%">
<tr>

<td align=right nowrap></td>
</tr></table><center><b>Business to Business
<table border=0 cellpadding=0 cellspacing=0 width="100%">
<tr><td bgcolor=#999966 height=1><table cellspacing=0 cellpadding=0 border=0><tr><td></td></tr></table></td>
</tr></table> <table border="0" cellspacing="0" cellpadding="7">
<tr>
<td nowrap valign="top" width="1%">
<small>

<li> <FONT size=2 FACE=arial><B><A HREF=Advokat.html>Advokat</a></b></font><BR>
<br>

<li><FONT size=2 FACE=arial><b><a href=bp>Computer</a></b></font><br>
<br>

<li><FONT size=2 FACE=arial><b><a href=jg>Ejendom</a></b></font><br>
<br>

<li><FONT size=2 FACE=arial><b><a href=jk>Finans</a></b></font><br>
<br>

<li><FONT size=2 FACE=arial><b><a href=jx>Fiskeri</a></b></font><br>
<br>

<li><FONT size=2 FACE=arial><b><a href=ce>Food</a></b></font><br>
<br>

</small></td><td valign=top nowrap><small>

<li><FONT size=2 FACE=arial><b><a href=ce>Industri</a></b></font><br>
<br>

<li><FONT size=2 FACE=arial><b><a href=ce>Internet</a></b></font><br>
<br>

<li><FONT size=2 FACE=arial><b><a href=ce>Kemi</a></b></font><br>
<br>

<li><FONT size=2 FACE=arial><b><a href=ce>Kontor</a></b></font><br>
<br>

<li><FONT size=2 FACE=arial><b><a href=ka>Management</a></b></font><BR>

<br>
<li><FONT size=2 FACE=arial><b><a href=ce>Marketing</a></b></font><br>

<br>
</small></td><td valign=top nowrap><small>

<li><FONT size=2 FACE=arial><b><a href=kc>Medicinal</a></b></font><BR>
<br>

<li><FONT size=2 FACE=arial><b><a href=kf>Rejser</a></b></font><br>
<br>

<li><FONT size=2 FACE=arial><b><a href=kk>Reklame</a></b></font><br>
<br>

<li><FONT size=2 FACE=arial><B><a href=da>Rekruttering</a></b></font><BR>
<br>

<li><FONT size=2 FACE=arial><B><a href=dg>Revision</a></b></font><BR>
<br>

<li><FONT size=2 FACE=arial><B><a href=dm>Security</a></b></font><BR>

<br>

</small></td><td valign=top nowrap><small>

<li><FONT size=2 FACE=arial><B><a href=eb>Shipping</a></b></font><BR>

<br>

<li><FONT size=2 FACE=arial><B><a href=dm>Shopping</a></b></font><BR>

<br>

<li><FONT size=2 FACE=arial><B><a href=dm>Telekommunikation</a></b></font><BR>
<br>

<li><FONT size=2 FACE=arial><b><a href=ce>Tekstil</a></b></font><br>
<br>

<li><FONT size=2 FACE=arial><b><a href=ce>Transport</a></b></font><br>
<br>

<li><FONT size=2 FACE=arial><b><a href=ce>Chat sikkert</a></b></font><br>
<br>

</small>
</td>
</tr>
</table>
Avatar billede bbs Nybegynder
10. september 2002 - 14:51 #1
Så det man trykket på i siden kommer ind på midten eller?
Avatar billede go Nybegynder
10. september 2002 - 14:54 #2
det skal være så midten bliver en "frame" hvor man kan scroll op og ned...
Avatar billede go Nybegynder
10. september 2002 - 14:55 #3
Og den her kode er midten af hele koden, så det er den her kode som jeg har skrevet som skal være i en frame
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
10. september 2002 - 14:57 #4
Sådan kan du lave et frameset. Nu ved jeg ikke heeelt hvordan du havde forestillet dig det skulle se ud. Men nu kan du få en top frame hvor du evt. kunne ha et banner. Når du klikker på links åbner de op i samme frame.

<html>

<head>
<title></title>
</head>

<frameset rows="10%,*" border="1" frameborder="1">
  <frame name="header" scrolling="no" noresize target="main" src="top.html">
  <frame name="main" src="main.html" target="_self">
  <noframes>
  <body>
  <p>Denne side bruger frames</p>
  </body>
  </noframes>
</frameset>

</html>

</body>

</html>
Avatar billede go Nybegynder
10. september 2002 - 15:01 #5
Kan du ik skrive den ind i den kode som jeg har skrevet ind så det virker :)
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
10. september 2002 - 15:05 #6
meningen med frames er at du skal bruge flere sider.

Den del jeg har skrevet skrives på f.eks. siden index.html
Den kode du har skrevet der skriver du ind i en fil der f.eks. hedder main.html
og sidst skal du ha en side til din topframe. F.eks. en side der hedder top.html

Hvis du ik ved så meget om hvordan frames fungere så prøv at tage et kig på http://www.html.dk/tutorials/html/lektion12.asp
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
10. september 2002 - 15:05 #7
men jeg tror slet ik jeg forstår hvad det er du vil ha
Avatar billede go Nybegynder
10. september 2002 - 15:11 #8
Nåhh..vil det sige at man først laver en index.html

Som kan se så´n her ud:

<html>
  <head>
  <title>Mit fjerde frameset</title>
  </head>
  <frameset rows="20%,80%">
    <frame src="frame1.htm">
    <frameset cols="30%,70%">
      <frame src="frame2.htm">
      <frame src="frame3.htm">
    </frameset>
</html>

også i frame1.htm laver man en side som hedder top.html

osv... ? Er det sådan? :)
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
10. september 2002 - 15:16 #9
nej frame1.htm er navnet på den side der skal stå i den frame. frame = ramme på dansk !

Frames har intet med html sider at gøre. De giver dig bare muligheder for at vise flere html sider i din browser på en gang.
Avatar billede go Nybegynder
10. september 2002 - 15:18 #10
hmm, okay..ligesom hvis du skal vise noget i iframe?
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
10. september 2002 - 15:19 #11
prøv nu at skriv det du lige pastede der ind i en tom fil og gem den som index.html.

Du vil nu se 3 forskellige steder hvor der står "SIDEN KAN IKKE VISES"

Men laver du endnu en html side som du f.eks. kalder for frame1.htm, vil indholdet på den side blive vist i index.html der hvor dit frameset er angivet (f.eks. venstre side).

Hold kæft der mangler billeder til forklaring :D
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
10. september 2002 - 15:19 #12
fuldstændig ligesom en iframe
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
10. september 2002 - 15:20 #13
men jeg forstår stadig ik hvordan du vil ha det til at se ud
Avatar billede go Nybegynder
10. september 2002 - 15:21 #14
*g* jeg er med :D

Men lige et spørgsmål til ;D

Hvordan fjerner jeg de der streger som deler siderne op?
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
10. september 2002 - 15:25 #15
frameset border="0" osv.
Avatar billede go Nybegynder
10. september 2002 - 15:27 #16
okay tak :)
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
10. september 2002 - 15:28 #17
border=1 frameborder=1 er det vist
Avatar billede go Nybegynder
10. september 2002 - 15:34 #18
Hmm, hvordan for jeg det til at virker med det der border=0 ? i den her kode f.eks:

<html>
  <head>
  <title>Mit fjerde frameset</title>
  </head>
  <frameset rows="20%,80%">
    <frame src="frame1.htm">
    <frameset cols="30%,70%">
      <frame src="frame2.htm">
      <frame src="frame3.htm">
    </frameset>
</html>
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
10. september 2002 - 15:36 #19
<html>
  <head>
  <title>Mit fjerde frameset</title>
  </head>
  <frameset rows="20%,80%" border=1 frameborder=1>
    <frame border="0" src="main.htm">
    <frameset cols="30%,70%" borders="0">
      <frame src="frame2.htm">
      <frame src="frame3.htm">
    </frameset>
</html>

sådan der skulle det vist være
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
10. september 2002 - 15:39 #20
nu er der vist smuttet noget unødvendigt ind ... óvenstående virker fint, men skal det være 100% korrekt skal det se sådan ud:

<html>
  <head>
  <title>Mit fjerde frameset</title>
  </head>
  <frameset rows="20%,80%" border="1" frameborder="1">
    <frame border="0" src="frame1.htm">
    <frameset cols="30%,70%">
      <frame src="frame2.htm">
      <frame src="frame3.htm">
    </frameset>
</html>
Avatar billede go Nybegynder
10. september 2002 - 15:40 #21
Hvordan ser det ud hvis man skal have skroll på frame3 ? :)