Avatar billede nimrod1 Nybegynder
10. september 2002 - 13:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Download af webside som tekst

Jeg skal downloade og overføre en webside til tekstformat, så jeg kan klippe relevante informationer ud til anden brug.

I vb.net kunne det fx have set sådan ud:

Dim wc As New System.Net.WebClient()
Dim html As String = Encoding.ASCII.GetString(wc.DownloadData("http://abstractvb.com"))

Jeg har set noget, der kunne være et oplæg til en brugbar løsning:

http://www.eksperten.dk/spm/211862

Det jeg søger, er en mere uddybet (og brugbar) løsning.

På forhånd tak
Avatar billede kichian Nybegynder
10. september 2002 - 16:01 #1
I klassisk ASP kan det kun lade sig gøre med 3.parts komponenter. Den mest brugte er vist aspHTTP:
http://www.serverobjects.com/comp/asphttp3.htm

Hvis 3.partskomponenter ikke er løsningen, så må du skrive din egen vha. det oplæg du har fundet.
Avatar billede nimrod1 Nybegynder
11. september 2002 - 09:56 #2
Aha. Hvordan med fx som alternativ at anvende et "stream object"?

/NimRod
Avatar billede kichian Nybegynder
11. september 2002 - 19:30 #3
Hvis du ikke er bange for at lære HTTP-protokollen, så giver det mere frihed at bruge "stream" objekter til datakommunikationen. Dette giver WinSock-komponenten dig også delvist mulighed for.

Men spørgsmålet er, hvad din værktøjer er? For hvis det kun er ASP og ikke .NET, VB eller andre programmeringssprog med et fornuftigt funktionsbibliotek, så er dine muligheder begrænset til 3.partskomponenter.
Avatar billede nimrod1 Nybegynder
12. september 2002 - 13:11 #4
Det anvendte værktøj er ASP 4.0. Har du et konkret eksempel?
Avatar billede kichian Nybegynder
12. september 2002 - 15:12 #5
Med ASP 4.0 mener du ASP.NET?
Avatar billede nimrod1 Nybegynder
16. september 2002 - 14:38 #6
Nej. ASP.NET er (tilsyneladende) ikke en integreret del i 4.0. Ihvertfald kan ASP 4.0 ikke genkende .NET-scripts.

/NimRod
Avatar billede kichian Nybegynder
25. september 2002 - 14:23 #7
Og her gik jeg og troede at seneste version af ASP var 3.0
Hvad er dit operativsystem? Hvis det er NT 4.0, Win 2K eller XP, så går jeg stærkt udfra at det er ASP 3.0 du har.
Og så er der ingen vej uden om 3.parts komponenter.

Hvis du sidder med en beta af en .NET server, så burde du kunne afvikle ASP.NET sider.

Ellers er det bare at installere .NET frameworket og bruge dit eget forslag.
Avatar billede nimrod1 Nybegynder
25. september 2002 - 18:09 #8
Kilden til oplysningen er den IT-ansvarlige. OS er Win 2K. .NET har været forsøgt installeret, men det gav fejl. Er der mulighed for at kontrollere Versionsnr.?

/NimRod
Avatar billede kichian Nybegynder
26. september 2002 - 09:51 #9
Du/I har ASP 3.0!!, som kom med Win 2K. Jeg har aldrig hørt om ASP 4.0

Og når det ikke er lykkedes den IT-ansvarlige at installere .NET, så har du kun en mulighed. Nemlig at bruge en komponent ala aspHTTP.
Avatar billede nimrod1 Nybegynder
27. september 2002 - 15:29 #10
Ok, jeg køber svaret, og tager en snak med den IT-ansvarlige. Tillykke med de 100 point.

/NimRod