Avatar billede brinch Nybegynder
13. september 2000 - 19:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

JMail er for langsom, kan det gøres hurtigere ??

På siden www.tankpriser.dk bruges
JMail som mailobjekt, rent programteknisk
er det helt ok, men det tager alt for lang
tid for scriptet at sende mailene ud.

Kan man optimere det, jeg sætter objektet = nothing hver gang, for hvis jeg bare bruger
addrecipient, kan modtagerne se de andre brugere, og det er ikke meningen.

På serveren ligger der også CDONTS men,
den vil ikke sende til nogle com adresser og
heller ikke til note.sonofon.dk.

Kan man evt. lade det blive kørt på en helt anden server , altså en anden end den scriptet bliver kørt fra og hvor sitet residerer ??

Avatar billede it-avisen.dk Nybegynder
13. september 2000 - 19:27 #1
Du bør kunne sende med 1.2 mails per second med en den omtalte komponent.
Du kan altid bruge en ClearRecipient i din løkke, hvilket optimere den en smule.
(I stedet for at set objektet hver gang)

Men generelt vil du opnå den største hastighed ved at bruge SMTP i MS SQL 7.0 Server eller Oracle 8i, men det er jo en lidt anden prisklasse.
Håber du kan bruge svaret.

- Husk at deltage i konkurrencen om en 12 speed SCSI brænder på http://www.IT-Avisen.dk/konkurrence.asp

/Jasper
Avatar billede brinch Nybegynder
13. september 2000 - 19:35 #2
Takker for det hurtige svar, jeg vil dog
vente med at tildele point da jeg ikke har
mulighed for at afprøve clearRecipient hjemmefra.

Men 1.2 mails per sekund er langt fra hvad
jeg opnår, og vil i længden også være for langsomt.

Iøvrigt er siden ved at være ret populær, og
der er efterhånden mange glade brugere. Problemet er så selvfølgelig bare at jo flere der tilmelder sig vores sms/email tjeneste, som bliver trigget hver gang en ny pris på benzin bliver oprettet, jo længere ventetid får den enkelte bruger.

Findes der en anden snedig løsning, hvor f.eks. ved registrering af en ny pris, at man kan sætte serveren til at udføre arbejdet, Så den enkelte bruger ikke mærker ventetiden ??
Avatar billede it-avisen.dk Nybegynder
13. september 2000 - 20:08 #3
Ja men så skal du have fat i en SQL sætning hvilket kræver en dyr server.
Men det du gør nu kræver jo \"bare\" et request på en bestemt fil der så tjekker om der er nye priser. Dette kunne gøre ved f.eks. at lave et \"pinge\" program i f.eks. Delphi, VB eller c++

/Jasper
Avatar billede brinch Nybegynder
13. september 2000 - 21:03 #4
Ideen har også strejfet mig, men det kræver jo at
en maskine konstant skal være tændt og pinge.

Men hvis der ikke kommer andre ideer eller løsninger til problemet, er det selvfølgelig en løsning dog ikke lige hvad jeg havde tænkt mig.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
14. september 2000 - 01:24 #5
prøv aspmail fra www.serverobjects.com den skulle kunne sende mere end 1.2 mails per sek så vidt jeg husker de har en trial udgave så det er vel værd at prøve