Avatar billede kermit Nybegynder
09. september 2002 - 19:41 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg dette (billedovergange)

Hvordan kan jeg lave overgange ligesom paa http://www.pappahotel.dk/ ! Et link til en turtorial er helt fint

tak
Avatar billede donslund Nybegynder
09. september 2002 - 22:07 #1
hvilke overgange. Der er ret mange.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
09. september 2002 - 22:11 #2
Det er bare en maske der bliver flyttet over 4-6 frames.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
09. september 2002 - 22:13 #3
Jeg har lige talt dem, der er faktisk kun 3 frames. Hvor de skærer 1/3 af billedet væk i hver eneste frame. Faktisk ret enkelt.

/per
Avatar billede Kengun Praktikant
09. september 2002 - 23:34 #4
Kermit> Har du MX eller 5'ern? Jeg kan forsøge å lave en .fla du kan kigge på.
Avatar billede kermit Nybegynder
09. september 2002 - 23:36 #5
Kengun> Jeg har Flash MX - det ville være stort hvis du gad at smede et lille eksempel sammen. Tak :-)
Avatar billede Kengun Praktikant
09. september 2002 - 23:42 #6
Denne er ikke helt lik, men den viser hvordan du enkelt kan lave mange forskjellige overgange. Forsøk at rotere litt på masken i SISTE frame. Du kan også flytte masken i FØRSTE frame. http://kengun.com/eksperten/ (klikk på maske.html)
Avatar billede Kengun Praktikant
09. september 2002 - 23:42 #7
Som du ser så er den ikke helt lik som pappahotel, men prinsippet er noget av det samme.
Avatar billede Kengun Praktikant
09. september 2002 - 23:46 #8
Men det kan jo være smart å ikke gøre det helt likt som andre :)
Avatar billede Kengun Praktikant
09. september 2002 - 23:54 #9
De bilderne jeg brukte var nok litt for svære. Men det kan du fikse ved at først resize i et billedbehandligsprogram som f.eks. Paint Shop Pro (www.jasc.com) og lagre dem på nytt.
Avatar billede kermit Nybegynder
09. september 2002 - 23:55 #10
Cool nok, så piller jeg bare selv lidt rundt herfra :-)
Avatar billede Kengun Praktikant
09. september 2002 - 23:57 #11
Jepp, det gør du :) Tusen takk for points :) Hoejrup skulle også haft nogle points for sine kommentarer. Hoejrup> Hvis du vil ha nogle points, så si lige til.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
10. september 2002 - 09:20 #12
kengun> Du kunne jo smide et reference spørgsmål, hvis du mente at jeg skulle have nogle point. :-)

/per
Avatar billede Kengun Praktikant
10. september 2002 - 11:57 #13