Avatar billede voip Nybegynder
09. september 2002 - 10:40 Der er 3 kommentarer

Problemer med at skrive til flere felter samtidige i Access

Hej

Jeg har lavet et lille program som skal skrive til nogle felter i en access db. Problemet er at jeg kun får skrevet til det sidste felt i DB. Hvis jeg laver en debug print på (I) så er tallene der god nok.

Private Sub Fravaer(ByVal tmp As String)

If (Mid(tmp, 48, 8) <> " " And Mid(tmp, 18, 2) <> "59") Then

    Value(1) = "1"    'Mid(tmp, 1, 2)
    Value(2) = "2"    'Mid(tmp, 6, 3)
    Value(3) = "3"    'Mid(tmp, 18, 2)

    Data1.Recordset.Index = "Lokalnummer"
    Data1.Recordset.Seek "=", "686"

    For I = 1 To 3
    Text2.DataField = "Streng" & I
    Text2.Text = Value(I)
    Next I
    Data1.Recordset.MoveFirst

    Debug.Print tmp
    MsgBox Mid(tmp, 48, 8) & " - " & Mid(tmp, 6, 21) & " - " & Mid(tmp, 55, 3) '85

End If

End Sub
Avatar billede magnificat Nybegynder
10. september 2002 - 11:00 #1
den For-Next lykke du har er pænt useless. Den overskriver bare værdierne i Text2 igen og igen. Jeg ved ikke hvad hensigten er - men de første 2 gennemløb i den For-Next lykke har absolut ingen funktion, da det 3. gennemløb blot overskriver Text2's værdier.
Avatar billede voip Nybegynder
10. september 2002 - 13:00 #2
Hej
Undskyld der mangler lige lidt info. Min text2 bruges til at skrive til DB, i de data felter der hedder "streng 1 - 3.
Min ide er at fylde de tre "streng 1 - 3" ud med "value 1 - 3".
Avatar billede voip Nybegynder
10. september 2002 - 13:01 #3
Hej trykkede lidt forkert
Undskyld der mangler lige lidt info. Min text2 bruges til at skrive til DB, i de data felter der hedder "streng 1 - 3.
Min ide er at fylde de tre "streng 1 - 3" ud med "value 1 - 3".