Avatar billede mansk Nybegynder
09. september 2002 - 10:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Win Xp og Win98

Jeg har 2 stk. computere - en der kører med Win XP Pro og en der kører med Win98. Disse to har nu i ca. 2 uger arbejdet fint sammen med hinanden, på et lokalt netværk. Både spil (CS, MOHAA Insane osv.) har kunne spilles mod hinanden og fil og udskriftsdeling har også fungeret fint.
Men i går holdt det pludselig op med at fungere, hver gang de to computere skulle finde hinanden i Mohaa eller CS melder XP maskinen fejl - men i Insane spillet - som vist nok bruger en anden netværksprotokol, virker det hele som det skal.
Jeg kan fra Win98 maskinen fint "se" den anden computer under "Andre computere" men kan ikke fra Xp maskinen "se" Win98 maskinen... Hvis jeg fx starter CS op på Xp maskinen og beder den om at "Hoste" et spil - starter den fint op og man kan spille helt normalt - men med det samme 98 maskinen skal
søge efter en server i CS - melder XP maskinen fejl og spillet bliver lukket...
Netværket er konfigureret vha. Win XP cd'en på begge maskiner.
Er der nogen der kan fortælle om det er 98 maskinen eller XP maskinen der fejler??? - og ikke mindst hvad jeg skal gøre for at få det til at virke - håber på hurtig svar!
Avatar billede random_act Nybegynder
09. september 2002 - 10:14 #1
Hvad skete der med dit gamle topic?
Avatar billede mansk Nybegynder
09. september 2002 - 10:22 #2
Jeg kom til at se at det måske passede bedre herinde...
Avatar billede mansk Nybegynder
09. september 2002 - 11:35 #3
Jeg lukker... der kommer jo ingen svar...
Avatar billede goulduck Nybegynder
09. september 2002 - 15:00 #4
hehe ... det var ikke meget tid du gav det spørgsmål.
Avatar billede mansk Nybegynder
10. september 2002 - 07:18 #5
hehe - det kunne være, at jeg skulle bruge et hurtigt svar...