Avatar billede rasmus_mette Nybegynder
09. september 2002 - 09:29 Der er 9 kommentarer

Lyddæmpning til kabinet

Er der nogen der har erfaringer med lydæmpning af kabinetter? Jeg overvejer at lyddæmpe mit chieftec kabinet med et originalt lyddæmpningssæt til 420 kr. (kabinettet tilklæbes med lydisolerende materiale)Er dette pengene værd, eller slipper der meget lyd ud igennem blæser hullerne?
Avatar billede hundevennen Nybegynder
09. september 2002 - 09:35 #1
nu skriver du jo ikke meget om hvorfor - altså er det din psu der larmer eller din cpu køler - der kunne du jo starte - thermaltake køler til din cpu er lydløs og der fås også lydløse blæsere til strømforsyningen
Avatar billede diamant Nybegynder
09. september 2002 - 20:23 #2
Jeg synes du skulle skifte dine cpu køler første og se om det bliver bedre. Der er vist nok nogle der er mere stille, med to hastiheder. Den højeste hastihed bruges kun når det blive nødvendigt med hensyn til varmen. Bagefter, hvis du ikke er tilfredste, så kan du købe de lydæmpning plade, og du skal få mindre lyd end hvis du ikke havde skiftet køleren alligevel.
Avatar billede donlon Novice
10. september 2002 - 15:29 #3
Jeg har meget gode erfaringer med produkter fra http://asp.webconsult.dk/privat/ jeg har købt både kabinet (med lyddæmpnings måtter) low noise PSU, low noise harddisk rammer, Silverado CPU køler, og har desuden et grafikkort uden blæser.
Resultatet er en stort set lydløs PC, det kan absolut anbefales.

John
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. september 2002 - 15:35 #4
lyder som Noise Killer måtter til 420kr som er  forskåret til kabinettet..

jeg har selv et Chieftec full tower, som jeg har beklædt med Noise killer (har dog købe dem uskåret da de er billigere!) og det har taget MEGET støj!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. september 2002 - 08:07 #5
rasmus_mette => er det ikke på tide du lukker nogle af dine spm?
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=rasmus_mette&option=22
Avatar billede tlfriis Nybegynder
20. september 2002 - 23:51 #6
man kan vist købe nogle lyddæmpningsmåtter i harald nyborg. De skulle være billigere og ca. ligeså gode...
Avatar billede mikael_c Nybegynder
02. oktober 2002 - 17:27 #7
Køb NoiseControl :P
Avatar billede mekaniker Nybegynder
27. november 2002 - 00:47 #8
Jeg tror du kan få sådanne måtter i hvilken som helst biltilbehørs forhandler, for man bruger dem under kølerhjælmen på biler.
Avatar billede fister9 Nybegynder
28. april 2003 - 15:51 #9
Personligt har jeg aldrig været til lyddæmpningsmåtter pga varmen, så jeg har bare valgt den dyre metode:

19 db køler til CPU: Glacialtech Igloo 462 Silent Breeze
12 db pabst til PSU'en (studiedata.dk)
100% lydløs (læs passiv) køler til grafikkort (studiedata.dk)
Passiv Zahlman motherboardkøler ca. (studiedata.dk)
4 stk. antivbrationsbeslag til PSU'en

250+135+300+75+15 = ca. 775 kroner

700 kroner er mange penge, men min computer er MEGET stille... Den store ulempe er så at det ikke er sikker at mit fremtidige "Geforce8" kan klare den passive køler, eller at CPU-blæseren kan bruges når jeg ska ha ny hardware! Men jeg er tilfreds med resultatet. Jeg sidder hele tiden og fryder mig over hvor dejlig min maskine er blevet. Den gang jeg købte den blev der sparet et sted - resultatet blev larmende blæsere over det hele - derfor spændte jeg ben for mig selv og skulle nu udskifte det HELE for et godt resultat. Ellers er novibes en god løsning hvis ikke man selv gider fifle med at reducere støj fra HD'en vha. bukseelastikker eller gummibånd!