Avatar billede tma_oksboel Nybegynder
09. september 2002 - 09:11 Der er 9 kommentarer

Hændelse Afterupdate på Combobox

Hej
Jeg mangler en combobox, hvor der er en hændelse AfterUpdate dvs. at den indtræffer når man vælger et element på listen. Det er ikke tilstrækkeligt, at det sker ved LostFocus. OnChange dur ikke, da den indtræffer ved hvert tastetryk.

Torben
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
09. september 2002 - 09:15 #1
CloseUp
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
09. september 2002 - 09:17 #2
I det tilfælde skal du selv holde styr på værdien i DropDown eventet.
Avatar billede tma_oksboel Nybegynder
09. september 2002 - 09:21 #3
en sådan hændelse findes ikke. Hvis den gør det i dit vb-projekt er den en anden form form combo end jeg bruger. Forklar nærmere.

Torben
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
09. september 2002 - 09:21 #4
Visual Basic 6.0
Avatar billede tma_oksboel Nybegynder
09. september 2002 - 09:23 #5
Det er jeg godt klar over, men hvilken komponent tager du fra din toolbox. Hvad hedder den helt præcist?
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
09. september 2002 - 09:25 #6
ComboBox. Den er en del af VB Intrisic controls (standard).
Avatar billede tma_oksboel Nybegynder
09. september 2002 - 09:29 #7
Der findes ikke nogen Closeup-hændelse. Kontroller venligst anvendeligheden af dit svar, inden du svarer.

Torben
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
09. september 2002 - 09:32 #8
Sorry, jeg fik rodet den sammen med en anden combo-box (infragistics). Den har en CloseUp.
Avatar billede magnificat Nybegynder
10. september 2002 - 10:11 #9
click eventet indtræffer når man vælger et element fra listen.