Avatar billede oldfool Nybegynder
08. september 2002 - 22:26 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Frames og javascript (menu)

Jeg er ved at lave en side hvor der skal være frames med 2 kolonner. Problemet er at når jeg sætter en javaapplet (en menu) ind i venstre kolonne og sætter nogle links ind i menuen som jo skal åbnes i højre kolonne, og jeg så skriver TARGET="main" i linket og prewiever det i browseren vil den ikke vise appletten og skriver: exception: java.lang.NullPointerException. Jeg vil både have frames, javaapplet og at linksne i menuen bliver åbnet i højre side, så jeg kan ikke rigtigt komme længere :( . Hjælp!
Avatar billede oldfool Nybegynder
08. september 2002 - 22:31 #1
jeg ved ikke om det har noget med gåseøjnene og gøre, fordi når jeg fjerner gåseøjnene kan den godt vise menuen, men linket virker stadigvæk ikke.
Avatar billede cthun Nybegynder
08. september 2002 - 22:33 #2
må jeg prøve at se koden??
Avatar billede syvon Nybegynder
09. september 2002 - 00:22 #3
ja det ville være rart at se koden
Avatar billede oldfool Nybegynder
09. september 2002 - 15:21 #4
OK, men så bliver det sgu et langt indlæg:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

<html>
<head>
    <title>Menu</title>
</head>

<body bgcolor="000000">

<p align="center">
<applet code="ImageMenu.class" width="234" height="375">
  <param name="topicBGcolor" value="000000">
  <param name="topicFGcolor" value="ffffff">
  <param name="topicHLcolor" value="ffffff">
  <param name="topicBGHLcolor" value="0B3E86">
  <param name="topicAcolor" value="800000">
  <param name="topicCcolor" value="808080">
  <param name="topicABGcolor" value="ffffff">
  <param name="topicfontface" value="Dialog">
  <param name="topicfontstyle" value="bold">
  <param name="topicfontsize" value="10">
  <param name="itemsFGcolor" value="FF9615">
  <param name="itemsBGcolor" value="000000">
  <param name="itemsHLcolor" value="008000">
  <param name="itemsFGHLcolor" value="61B8FF">
  <param name="itemsBGHLcolor" value="0B3E86">
  <param name="bgcolor" value="000000">
  <param name="itemsAcolor" value="ffff00">
  <param name="itemsABGcolor" value="000000">
  <param name="itemsfontface" value="Dialog">
  <param name="itemsfontstyle" value="plain">
  <param name="itemsfontsize" value="8">
  <param name="lineColor" value="EEEEDF">
  <param name="arrowColor" value="ffffff">
  <param name="arrowAlign" value="left">
  <param name="opensound" value="08down.au">
  <param name="closesound" value="08up.au">
  <param name="clicksound" value="03up.au">
  <param name="menuX" value="15">
  <param name="menuY" value="190">
  <param name="imageX" value="20">
  <param name="imageY" value="5">
  <param name="menuWidth" value="234">
  <param name="defaultMenu" value="0">
  <param name="defaultImage" value="server_java.jpg">
  <param name="menu"
  value="
    Link nr. 1;IMAGE=billede 1.jpg;URL=SIDE1.htm;TARGET="SIDE";{
        |Her er plads til undermenuer
    }
    Link nr. 2;IMAGE=billede 2.jpg;URL=SIDE2;{

    }
    Link nr. 3 osv.;{
">
</applet>
</p>

</body>
</html>
Avatar billede oldfool Nybegynder
09. september 2002 - 15:23 #5
det er JPJmenu fra www.javascript.com
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2002 - 15:24 #6
Ja, det gør ikke med gåseøjne, da du så afslutter de andre gåseøjne (dem rundt om value).

Prøv:

<param name="menu"
  value="
    Link nr. 1;IMAGE=billede 1.jpg;URL=SIDE1.htm;TARGET='SIDE';{
        |Her er plads til undermenuer
    }
    Link nr. 2;IMAGE=billede 2.jpg;URL=SIDE2;{

    }
    Link nr. 3 osv.;{
">
Avatar billede oldfool Nybegynder
09. september 2002 - 15:37 #7
så virker linket ikke...
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2002 - 15:47 #8
Det er også lidt besværligt, når vi ikke kan se menuen. Jeg søgte efter JPJmenu på javascript.internet.com, og der var ingen resultater. Det ville da også være underligt at lægge en Java-menu på en side om JavaScript.
Måske tilbyder JPJmenu ikke muligheden for at lave target.
Avatar billede oldfool Nybegynder
09. september 2002 - 15:55 #9
jeg prøver lige at finde et sted hvor i kan downloade den...
Avatar billede oldfool Nybegynder
09. september 2002 - 15:56 #10
phoenixv>>> Slåfejl. Jeg mente www.javafile.com
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2002 - 15:59 #11
Jeg kan ikke lige umiddelbart finde menuen derinde.
Men findes der ikke én eller anden form for dokumentation, som du fik med ved download? Dér bør der stå, hvordan du sætter target på linksene!
Avatar billede oldfool Nybegynder
09. september 2002 - 16:04 #12
lige en ting til: det er ikke fordi den ikke kan lave target, for hvis man skriver _blank, virker det.
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2002 - 16:06 #13
Så er det vel en fejl et andet sted på siden. Smid et link.
Avatar billede oldfool Nybegynder
09. september 2002 - 16:11 #14
Jo, men den tror jeg jeg er kommet til at slette (dokumentation).
Hav nu lige lidt tålmodighed, det her er ikke nemt med et 28k modem ;)
Avatar billede oldfool Nybegynder
09. september 2002 - 16:15 #15
Avatar billede oldfool Nybegynder
09. september 2002 - 16:19 #16
Jeg er altså ikke nået til uploadningen endnu. Jeg har fået lavet framesne og fået sat menuen ind. Men jeg kunne da godt lige uploade de 3-4 sider hvis det skulle være. Nogen der kender et godt sted?
Avatar billede oldfool Nybegynder
09. september 2002 - 16:28 #17
hvor er der et sted hvor jeg kan lægge filer ind og også dele dem?
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2002 - 16:53 #18
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2002 - 16:53 #19
Men dokumentationen er den vigtigste!
Avatar billede oldfool Nybegynder
09. september 2002 - 16:57 #20
hvis du prøver at downloade menuen så tror jeg dokumentationen er med.
Avatar billede oldfool Nybegynder
09. september 2002 - 21:05 #21
Nu har jeg lagt det hele ind på http://www.friserverplads.dk/hamdenseje/index.htm
Avatar billede oldfool Nybegynder
09. september 2002 - 21:11 #22
Det her er det eneste der står, og jeg citerer (eller copy n' paster ;)):
Image Menu allows you to display images that correspond to each of the listed categories. It supports frames, a two level tree, multiple fonts, colors, and sounds. You can arrange the menu descriptions and images however you wish. Image Menu loads the default menu image first and then dynamically loads the other images as required.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2002 - 14:52 #23
Jeg tror ikke den menu lader dig bruge target i overpunkterne på menuen. På underpunkterne skulle det til gengæld gerne virke, fx:

Overskrift;IMAGE=welcome.jpg;{
Punkt 1;URL=din_side.html;TARGET=forside;|
Punkt 2;URL=din_side.html;TARGET=forside;|
}
Avatar billede oldfool Nybegynder
10. september 2002 - 15:32 #24
Tror du så ikke at man kunne lave noget smart med et javascript så den åbner linket i et nyt vindue som så sender en videre og åbner et nyt link i forside eller sådan noget (bare en tanke)?
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2002 - 15:41 #25
Jo, det vil godt kunne lade sig gøre. Men hvad mener du med at "sende én videre"?
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2002 - 15:41 #26
Videre til hvilken side?
Avatar billede oldfool Nybegynder
11. september 2002 - 17:42 #27
Ok, når jeg klikker på linket åbner den en (set fra brugerens synsvinkel) tom side. I den tomme side er der så et javascript der åbner den side som kan bruges til noget i framen "forside". Hvis det altså kan lade sig gøre.
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2002 - 17:44 #28
Det kan det sagtens, men kan man ovehrovedet lave overpunkterne i menuen til links?
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2002 - 17:44 #29
overhovedet, skulle der stå.
Avatar billede oldfool Nybegynder
11. september 2002 - 19:52 #30
ja, man kan godt lave overpunkterne til links. Men hvordan laver jeg så det jeg nu beskrev?
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2002 - 16:14 #31
Jeg kan fint få target til at virke sådan her:

Something;URL=http://www.something.com;TARGET=indhold;{
}

Det må være noget andet på din side, der er galt!
Avatar billede oldfool Nybegynder
12. september 2002 - 20:32 #32
Nu virker det sgu også for mig. Det troede jeg ellers at jeg havde prøvet. Men tak for hjælpen!