Avatar billede harkes Nybegynder
08. september 2002 - 16:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Cabelmodem, Motorola SB 4101

Jeg har ovenstående modem og en 1024/256 forbindelse fra TDC Oncable.

www.cablemodemhack.com skulle man kunne OC sin forbindelse - er dette fup eller fakta?

Point gives for svar der bidrager til forøgelsen af min internethastighed ;-)

MVH Niels (LiveForSpeed - Geek)
Avatar billede klodoven Nybegynder
08. september 2002 - 16:36 #1
Det er vel ikke lovligt at overclocke sin forbindelse, når du kun betaler for 1024/256.

jeg har også selv Oncable, hvad mener du om deres oppetid? Er den ikke suveræn?
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
13. september 2002 - 21:39 #2
Men ja, det kan lade sig gøre - at det så er hamrende ulovligt og at du med 100% sikkerhed bliver knaldet, er en anden side af sagen!

Du kan ROLIGT regne med, at samtlige udbydere af bredbånd kører monitor på samtlige af deres brugere, samt hvor meget der bliver download'et - og HVAD, der bliver download'et!
Hvis de kan se, hvor meget du henter i løbet af en måned, kan de hurtigt se HVOR hurtig en forbindelse du har, når det sammenholdes med tiden...

Kort sagt risikerer du at komme alvorligt på spanden, da det er særdeles strafbart at stjæle en ydelse! Hvorvidt du risikerer fængselsstraf (betinget) eller en bøde ved jeg ikke, men jeg lover dig for det er billigere at betale for en 2Mbit linie fremfor at stjæle båndbredde!

En moralsk opsang herfra...
Avatar billede doping Nybegynder
28. september 2002 - 00:46 #3
Jeg syntes lige at det der med oppetid fra oncable er noget bras at fyre af nu har jeg levet i 2 måneder med en oppetid på 2 dage + lidt af og til - Oncable er det ringeste der findes så jeg syntes du skal hakke dem sønder og sammen,

Tak herfra
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
28. september 2002 - 01:38 #4
Æh... Og jeg har i alt haft to timer, hvor det har været nede på et års tid...!
Avatar billede klodoven Nybegynder
28. september 2002 - 21:12 #5
doping-> hmm...underligt...min forb. har ikke været nede ÉN gang mens jeg har haft det og jeg har haft over ½ år. Jeg tror det kommer meget an på hvor i landet, man bor.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
28. september 2002 - 22:41 #6
Og lige en afsluttende kommentar fra mig :o)

Jeg har prøvet at hente konfigurationsfilen - og har efterfølgende slettet den igen, for jeg ville bare prøve at se, om det kunne lade sig gøre...

MEN det var KUN for at prøve, og jeg kører naturligvis med den rigtige nu, da jeg ikke har i sinde at få en bøde eller betinget dom for at få en hurtigere internetforbindelse...
Spørgsmålet er så, om der gøres for lidt for sikkerheden på dette produkt, eller om det må anses for unødvendigt, idet man som udbyder NEMT kan se hvem der henter hvad, hvor, hvor meget og hvor hurtigt!

De allerærbødigste hilsner,

KreidlerHansen
Avatar billede harkes Nybegynder
13. november 2002 - 15:49 #7
OK
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
14. november 2002 - 00:18 #8
Vil du mene, at jeg ikke har svaret fyldestgørende på dit spørgsmål?
Avatar billede winsun Nybegynder
10. januar 2004 - 00:46 #9
Nogle der kan hjælpe med den uncapning der ska til ... ?
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
11. januar 2004 - 23:38 #10
Opret dit eget spørgsmål, så du endnu engang kan få at vide, det er hamrende ulovligt og som sådan ikke er noget, der "må" hjælpes med her på Eksperten.dk