Avatar billede bagmanden51 Nybegynder
08. september 2002 - 13:23 Der er 5 kommentarer

bruger

Hej

hvordan opretter man en bruger fra konsolen til mysql?
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2002 - 13:25 #1
er det ikke

mysqladmin -u brugernavn -p
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2002 - 13:29 #2
eller er det:

user -a brugernavn
Avatar billede bagmanden51 Nybegynder
08. september 2002 - 13:35 #3
kan huske det er noget med man skal også sige det er den database med de retigheder og noget med flush til sidst...
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2002 - 13:41 #4
Ok, jeg kan ikke komme i tanker om det og jeg ville lige prøve, men nu kan jeg ikke finde ud af at starte mysql så jeg får en konsol. Det er en ren katastrofe ;-)
Jeg er begyndt at køre med en Redhat 7.3 med mysql og slt det der på og det kan jeg ikke rigrig finde rundt i endnu.
Avatar billede razor Nybegynder
08. september 2002 - 21:06 #5
GRANT ALL PRIVILEGES ON database.* TO user@host IDENTIFIED BY 'password';

Kig evt. manualen under GRANT