Avatar billede martin181 Nybegynder
13. september 2000 - 08:25 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Redirect!

Hejsa!

Hvordan får jeg lige lavet sådan noget redirect-noget, når jeg har fået mine brugere til at trykke på tilmeld skal de sendes tilbage til en anden side...er der nogen, der lige kan vise hvordan man laver det?
Avatar billede hojben Novice
13. september 2000 - 08:29 #1
<INPUT TYPE=HIDDEN NAME=redirect VALUE=\"næsteside.htm\">

Prøv den
Avatar billede hirtshals Nybegynder
13. september 2000 - 08:30 #2
Det kan gøres med et CGI script. som stort set alle udbydere stiller til rådighed

Her digiwebs eksempel

<form action=\"http://formmail.digiweb.dk/script/
FormMail.pl\" method=\"POST\">
<input type=\"hidden\" name=\"recipient\" value=\"test@test.dk\">
<input type=\"hidden\" name=\"subject\" value=\"Det her blir\' emnelinien i din email\">
<input type=\"hidden\" name=\"redirect\" value=\"http://www.test.dk/tak.htm\">
<input type=\"hidden\" name=\"env_report\" value=\"REMOTE_HOST, HTTP_USER_AGENT, REMOTE_ADDR\">

<!-- Her indsætter du de felter du vil have med i din formular f.eks.
Besked:<input type=\"text\" name=\"felt1\" value=\"\">
-->

</form>

Denne varierer afhængig af din udbyder
<form action=\"http://formmail.digiweb.dk/script/
FormMail.pl\" method=\"POST\">

Siden der redirectes til
<input type=\"hidden\" name=\"redirect\" value=\"http://www.test.dk/tak.htm\">

Tilmeldingen vil du få pr email

Der kan selvfølgelig også laves noget ASP, der sender tilmelding til en base en email, og derefter redirecter

Men cgi scriptet er hurtigere at implementere

Avatar billede martin181 Nybegynder
13. september 2000 - 08:36 #3
Det der fra Hojben - skal det bare stå imellem <FORM></FORM> sammen med det andet eller hvor skal det stå?

Det der fra Hirtshals - selve tilmeldingen har jeg lavet via ASp og det fungerer fint - men jeg skal bare have mine brugere sendt til en anden side, når de har tilmeldt sig, så dit dvar er muligvis en anelse uden for området
Avatar billede hojben Novice
13. september 2000 - 08:51 #4
ja mellem
<form>
andre linjer
<INPUT TYPE=HIDDEN NAME=redirect VALUE=\"næsteside.htm\">
</form>
Avatar billede martin181 Nybegynder
13. september 2000 - 09:02 #5
Hojben:

Jeg synes ikke helt det virker, her er min kode:

<FORM METHOD=\"POST\" NAME=\"Test\">
<INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"2\" MAXLENGTH=\"2\" NAME=\"bent\">
<INPUT TYPE=HIDDEN NAME=redirect VALUE=\"tilmeld.htm\">
<INPUT TYPE=\"submit\">
<INPUT TYPE=\"reset\">
</FORM>

Men der sker ikke det helt vilde når jeg trykker på knappen.

Skal man have \"fortalt\" submit-knappen at den skal bruge det fra den der hidden-input?
Avatar billede hojben Novice
13. september 2000 - 09:06 #6
nej, men mangler du ikke en action?

<FORM METHOD=\"POST\" NAME=\"Test\">

Den fidus med name i en methos sætning kender jeg ikke lige *s* Jeg ved ikke lige om dette virker, men prøv det:

<FORM METHOD=\"POST\" action=\"tilmeld.htm\">
Avatar billede martin181 Nybegynder
13. september 2000 - 09:16 #7
Hvad gør jeg så hvis jeg har en action i forvejen, kan man have flere? Jeg har en Action, der kalder en asp-fil....
Avatar billede martin181 Nybegynder
13. september 2000 - 09:19 #8
Det med name, er noget jeg har brugt tit og det virker fint - det var noget jeg fandt ud af ved at bruge webwriter3
Avatar billede pfm Nybegynder
13. september 2000 - 09:59 #9
I din ASP-side skal du bruge nedenstående til sidst.....
<%
Response.Redirect(\"tilmeld.htm\")
%>
Avatar billede pfm Nybegynder
13. september 2000 - 10:03 #10
Hvis du gerne vil have at man skal blive lidt tid (eks. 3,5 sek) på din ASP-side, pga. beskeder du vil gi\' kan du bruge JavaScript i stedet....

<script LANGUAGE=\"JavaScript\"><!--
    timerID=setTimeout(\"location.replace(\'tilmeld.htm\')\",3500);
// --></script>