Avatar billede itfree1 Nybegynder
07. september 2002 - 13:39 Der er 5 kommentarer

Multimailing - hvordan ?

Hvordan håndterer man afsendelse af f.eks. 800 mails, i forbindelse med en submit til en database ?

Det skal helst ende med at være sådan, at brugeren stort set bare skifter til næste side med det samme, uden at skulle vente 1-2 minutter på at mails bliver sendt afsted. Hvordan gør man det i ASP ?
Avatar billede itfree1 Nybegynder
07. september 2002 - 14:19 #1
Kan det virkelig have sin rigtighed at ingen kan hjælpe med dette ?

Nedtur :-(
Avatar billede jnissen Nybegynder
07. september 2002 - 14:34 #2
Prøv noget i denne stil:

<%
if request("mode") = "send" then

Const adOpenKeyset = 1
Const adLockOptimistic = 3

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "PROVIDER=MSDASQL;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("db.mdb") & ";UID=admin;PWD=;"

            Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
            strSQL = "Select * From tabel"
            rs.Open strSQL, Conn, adOpenKeyset, adLockOptimistic

          rs.AddNew
          rs("felt1") = Request("felt1")
          rs("felt2") = Request("felt2")
            rs.Update

Set jmail = Server.CreateObject("JMail.Message")
jmail.AddRecipient "modtager@email.dk"
jmail.From = "din@email.dk"
jmail.Subject = "emne"
jmail.Body = "Din tekst"
jmail.Send( "mail.domæne.dk" )

send.movenext
loop
conn.close
else
end if %>
Avatar billede itfree1 Nybegynder
07. september 2002 - 14:42 #3
Det er sådan set det jeg har i forvejen, og skal det udsende ca. 800 mails, tager det omkring 2 minutter at udføre. Jeg mangler en hurtigere måde at gøre det samme stykke arbejde på, men ved bare ikke hvordan :-(
Avatar billede master_dollas Nybegynder
07. september 2002 - 17:30 #4
Du kunne redirecte din mail sender til en hidden frame?
Avatar billede kichian Nybegynder
07. september 2002 - 18:30 #5
Du kunne også betale knapper for din JMAIL. Så ville alle mails blive lagt ned i en mappe som SMTP-serveren på den lokale maskine læser mails fra.

Hvis du har mulighed for kan og ikke vil betale for JMail, kan du i stedet bruge CDONTS. Denne komponent følger med SMTP servicen til windows NT/2K