Avatar billede dkchat Nybegynder
12. september 2000 - 22:35 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Topic!!!!

jeg skal bruge et script der går ind og laver/ændre topic på min chat

man skal kunde fra en tekst box på en html side kunde skrive noget tekst som går ned i en fil og sletter det som står og skriver det der står i tekst boxen
Avatar billede breum Nybegynder
12. september 2000 - 23:41 #1
#!/usr/bin/perl -w
$outputfile = \"/mappenavn/gem-i-denne-fil.txt\";
$feltnavn=\"feltnavnet-i-din-html-fil\";
#####################################################################
#                          Skriv til fil                      ######################################################################
print \"Content-type: text/html\", \"\\n\\n\";
print \"<HTML>\\n<HEAD>\\n<TITLE>Header</TITLE>\\n</HEAD>\\n\";
print \"<BODY>\\n\";

@pairs = split(/&/, $ENV{\'QUERY_STRING\'});
foreach $pair (@pairs)
{
($name, $value) = split(/=/, $pair);
$value =~ tr/+/ /;
$value =~ s/%([a-fA-F0-9][a-fA-F0-9])/pack(\"C\", hex($1))/eg;
$name =~ tr/+/ /;
$name =~ s/%([a-fA-F0-9][a-fA-F0-9])/pack(\"C\", hex($1))/eg;
$FORM{$name} = \"$value\";
}
$skrivevariabel=$FORM{\"$feltnavn\"};
open (FILE, \">>$outputfile\");
print FILE \"$skrivevariabel\\n\";
close (FILE);
print \"$skrivevariabel er nu skrevet i $outputfile\";

Avatar billede dkchat Nybegynder
12. september 2000 - 23:54 #2
kan du ikke lige lave html filen også for jeg kan ikke få den til at virke *s*
Avatar billede dkchat Nybegynder
12. september 2000 - 23:56 #3
kan du ikke lige lave html filen også for jeg kan ikke få den til at virke *s*
Avatar billede breum Nybegynder
13. september 2000 - 00:14 #4
hvad har du kaldt scriptet?

Har du husket at rette de 3 første linier?

Avatar billede dkchat Nybegynder
13. september 2000 - 00:16 #5
jeg har jeg har rettet de 3 første fælter
og scriptet heder topic.cgi
Avatar billede breum Nybegynder
13. september 2000 - 00:20 #6
Følgende skal stå i din HTML-fil

<form  action=\"navnetpaadetscriptjegharlavetovenfor.pl\" method=\"GET\">
Hvad skal der stå i filen?
<input type=\"text\" size=\"8\" maxlength=\"256\" name=\"nytindhold\">
<input type=\"submit\" name=\"Submit\" value=\"send\"> </p>
</form>
Avatar billede breum Nybegynder
13. september 2000 - 00:21 #7
i Perl-scriptet skal du rette de første 3 linier

$feltnavn=\"nytindhold\";

skal der stå i nummer 2, hvis du bruger ovenstående html

Avatar billede dkchat Nybegynder
13. september 2000 - 00:23 #8
jeg har lige været inde og teste den sletter ikke det det står i forevejen det skal den!!!
Avatar billede klausl Nybegynder
13. september 2000 - 00:47 #9
Hvis du vil åbne en fil til OVERSKRIVNING skal den blot have et enkelt større-end-tegn (\'>\')

Eksempel:
open (FILE, \">$outputfile\");

Så hvis din fil ikke indeholder andet end topic skulle det ud fra ovenstående oplysning være lige til.
Avatar billede breum Nybegynder
13. september 2000 - 14:52 #10
Ups ja filen skulle jo overskrives ;-)

Så når Klaus er oppe kl 00:47:26 synes jeg at det er fint at han får points ;-)

Tak for mine points ;-)
Avatar billede klausl Nybegynder
14. september 2000 - 02:38 #11
Mine point var lidt billige - men hvis breum er tilfreds er alt jo godt :)
Avatar billede breum Nybegynder
14. september 2000 - 11:09 #12
Jeg tror at jeg har råd til aftensmaden selvom jeg ikke fik fulde point, det er jo blot ærgeligt at gå glip af 55 points for en lille tænkefejl. Men sådan er livet, jeg under dig bestemt de points klaus!

Iøvrigt har du og jeg sjovt nok stort set lige mange points.