Avatar billede foo_baa Nybegynder
06. september 2002 - 18:28 Der er 18 kommentarer

client ser i praksis

jeg har nu kigget f.eks. inde på java tutorial osv. og fået opbygget mig en socket forbindelse mellem et klient program og et server program, MEN det jeg så nu stopper lidt ved er
Min server klasse indeholder nogle metoder jeg har brug for at kalde i min client version
HVORDAN gør man det ???
Foo_baa
Avatar billede a-torsten Nybegynder
06. september 2002 - 18:55 #1
Lidt off topic... Du sku vel aldrig studere på NOEA ...??
Avatar billede foo_baa Nybegynder
06. september 2002 - 18:57 #2
nope, hvorfor
Avatar billede a-torsten Nybegynder
06. september 2002 - 19:00 #3
Det var bare fordi dine sidste 3 spørgsmål går på præcis det vi har om lige pt...

-Anders
Avatar billede foo_baa Nybegynder
06. september 2002 - 19:03 #4
hehe ok, men nope det gør jeg ikke
Avatar billede foo_baa Nybegynder
06. september 2002 - 19:03 #5
så kan det være du har nogle gode links til materialle ??
Avatar billede a-torsten Nybegynder
06. september 2002 - 19:05 #6
Ikk lige pt... Du er en nanometer foran os...
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
06. september 2002 - 19:15 #7
Jeg går på NOEA... Kan du ik forklare dig lidt nærmere, evt. poste lidt kode, så kan jeg sikkert hjælpe!
Hvis du benyttet client/server, så kan det meget tit være en fordel at benytte RMI, så behøver du ik kode en masse af den funktionalitet, der allerede tilbydes, hvis du benytter rmi.
Avatar billede a-torsten Nybegynder
06. september 2002 - 19:18 #8
magoo... Hvilket semester..??
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
06. september 2002 - 19:21 #9
5. - Laver pt. hovedopgave omk. .NET
Avatar billede a-torsten Nybegynder
06. september 2002 - 19:22 #10
Ok... Er lige startet på 3... Nå... Må hellere holde tråden ren...

-Anders
Avatar billede foo_baa Nybegynder
06. september 2002 - 19:29 #11
tjaa komme med kode, ja jeg har benyttet eksemplet på
http://developer.java.sun.com/developer/onlineTraining/Programming/BasicJava2/socket.html
til at lave en socket connection server og klient imellem så mht. kode, så kan du se deri hvad jeg har lavet, men min mening er at få min server del til at snakke samme med en database, og derigennem være mellemled for en database - funktion - gui opdeling. MEN jeg aner intet om hvodan jeg får min klient del til at snakke sammen med serverdelen når det kommer til metode kald osv.
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
06. september 2002 - 19:44 #12
Jeg kan forstå, at du vil bruge en 3-tier arkitektur, hvor du har klient, server og db.
Hvis du vil hente noget data frem på klienten fra databasen, så er svaret rmi, sockets er alt for omsændigt...Har ikke selv lavet såden en klient-serverløsning med sockets før..
Hvis du benytter rmi, skal du på serveren have et interface, der definerer, hvilke metoder man kan kalde på serveren (deraf navnet remote method invocation).
Se http://java.sun.com/docs/books/tutorial/rmi/index.html
Avatar billede foo_baa Nybegynder
06. september 2002 - 21:27 #13
ok, jeg prøver lige at kigge på det link du har sendt og vender tilbage nok først imorgen
Avatar billede rudidanmark Nybegynder
08. september 2002 - 17:09 #14
Du kan bruge Java.RMI - remote method interface, det er en smule kompliceret hvis man ikke har brugt det før. Det er Javas svar på Corba, og indeholder derfor også noget forbindelses sikkerhed.
Tror nok der er en toturial i Api'en, ellers har jeg et projekt du kan få sendt.
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
09. september 2002 - 13:18 #15
rudidanmark >> rmi="remote method invocation" - et fjerntliggende metodekald.
Hvad mener du med, at "det er Javas svar på Corba"? Javaprogrammeringssprogt understøtter da også CORBA.
Avatar billede rudidanmark Nybegynder
09. september 2002 - 14:50 #16
Det har du nok mere styr på end jeg har :), det ville måske bare hjælpe på forståelsen hvis han vidste hvad Corba var
Avatar billede foo_baa Nybegynder
19. september 2002 - 09:19 #17
rudidanmark>> du siger du har et projekt du kan sende, det vil jeg gerne og jeg ved godt hvad Corba er, kan ikke finde ud af at bruge det, men ved godt hvad det er ???
Avatar billede rudidanmark Nybegynder
19. september 2002 - 17:04 #18
ok. men jeg mangler en mail adresse