Avatar billede cpp__ Nybegynder
06. september 2002 - 16:30 Der er 6 kommentarer

sæt max upload og download speed

Findes der et program der kan sætte et max for hvor meget min pc down- og uploader?
Avatar billede zeppelin Nybegynder
08. september 2002 - 15:11 #1
Hvis du bruger FTP kan du sætte speedlimit på hvis det er det du mener.
Avatar billede svee Nybegynder
14. september 2002 - 22:50 #2
Så vidt jeg ved er der en mulighed i win2k/xp under VMI-kontrol.
ved dog ikke om det så virker ordenligt.
der er så vidt jeg ved ikke nogle særskilte programmer som kan styre det.
har nemmelig selv ledet efter det i langtid.

Men det kunne da være at der var en programør som er finger nem og har lyst til at lave det(hvis muligt).
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
15. oktober 2002 - 13:12 #3
Hvad er det lige VMI-kontrol er? og hvor indstiller man det?
Avatar billede beef12 Nybegynder
03. december 2002 - 00:39 #4
Han mener nok WMI.
WMI-kontrol ligger i computer management. Start -> kontrol panel -> administration -> computeradministration -> tjenester og programmer.
Men jeg kan ikke se hvad han lige vil bruge det til...

Så vidt jeg ved så kan man ikke fra en windows-klient. Har dog hørt rygter om at QoS packet manager kan gøre det, men er bare ikke lykkedes mig endnu at finde ud af det.
Du skal enten bruge en fancy switch med dets tilhørende software eller en Linuxmaskine som du bruger som router med QoS support
Avatar billede moonglider Nybegynder
29. december 2003 - 00:59 #5
Prøv med programmet Netlimiter

www.netlimiter.com
Avatar billede madsjuhler Nybegynder
07. april 2004 - 11:43 #6
www.netlimiter.com <--- mega godt hvis det er din egen computer du vil smide en limit på...  du kan vælge hvor meget af din inet forbindelse hver program skal suge med...

skal du derimod lave et netværek hvor alt internet skal gå gennem skal du have en gammel computer med to netkort i (inet ind og ud) her vil jeg anbefale programmet sygate office netvork (kan downloades http://www.simtel.net/product.download.mirrors.php?id=64649 ) jeg har selv brugt det i et netværk på 25 computere og det virker perfekt :D du kan se hvem der har hentet mest der top 100 mest besøgte sider, serveren osv.. det er meget let og enkelt at sætte op... men gl hf håber det hjalp.