Avatar billede sj10 Nybegynder
06. september 2002 - 14:56 Der er 4 kommentarer

Lære at lave databaser.

Hej,

Jeg har besluttet mig for jeg vil lære at lave databaser, som skal bruges på hjemmesider. Dermed også hvordan man sætter det op på sites.

Jeg skal starte helt fra bunden med at lære at lave databaser, og vil derfor høre om der er nogle der har nogle gode råd til hvordan jeg "lettest" kommer i gang med at lære det - f.eks., bøger, artikler eller lign.

Det er nok smartest jeg starter med access, det vel alt andet lige er lettest at gå til?.

Håber I har nogle gode råd.

SJ
Avatar billede soelvpil Nybegynder
06. september 2002 - 15:04 #1
Det afhænger meget af, hvilket programmeringssprog man regner med at bruge. Er det f.eks. Java/jsp, ASP eller PHP du regner med at bruge?

Ja, Access er lettest at gå til, til at starte med, og til meget små løsninger. Skal man lave større/professionelle løsninger, bør man nok satse på en mere avanceret database, f.eks. MySQL som er gratis.
Avatar billede sj10 Nybegynder
06. september 2002 - 15:07 #2
Jeg har planer om at benytte .asp.
Avatar billede soelvpil Nybegynder
07. september 2002 - 16:01 #3
OK, det er dog ikke lige min stærke side.

http://www.activeserverpages.dk skulle det dog være muligt at fremsøge noget.
Avatar billede lars_d Nybegynder
09. september 2002 - 14:10 #4
http://www.hedeskov.dk/netpublikationer/udv-database/

jeg har fundet dette website engang da jeg selv skulle igang med at lave databaser - det dækker faktisk ret godt emnet - og alt det underliggende...

Held og lykke - og giv ikke op for hurtigt.

NB. jeg er enig i, at access er det nemmeste at gå til, hvis det bare er for at lære at lave databaser.
Desuden vil jeg vove den påstand, at hvis du mener seriøst at du vil lave dynamiske websites, bør du kigge nærmere på en editor, der hedder Dreamweaver MX fra www.macromedia.com, den er ikke helt gratis, men du får meget lettere ved at udføre opgaven!